آخرین مطالب روز

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پشتیبانی وب سایت

کسی که می خواهد سایتی را طراحی کند لازم است تا برای سایت نیز پشتیبانی در اختیار مشتری بگذارد ، در واقع همه افرادی که سایت دارند ممکن است در مواردی با مشکلاتی رو به رو شوند به عنوان مثال  ممکن است سایت با مشکلی رو به رو شود که خود فرد نمی تواند در این زمان این مشکل را برطرف کند و نیاز به شخصی است تا به صورت تخصصی این مشکل را برطرف کند . به چنین شخیص اصطلاحا پشتیبان سایت می گویند خدمات پشتیبانی را باری سایت مورد نظر ارائه می دهد . یکی دیگر از مهم ترین خدماتی که پشتیبان سایت می تواند ان را تضمین کند حفظ تکنیم سایت می باشد . سایت هایی که پشتیبان ندارندو یاغ پشتیبان ان ها بد است با مشکلات جدی رو به رو هستند و و وب سایت آن ها حالت پایداری ندارد چرا که پشتبانباید وب سایت را به صورت روزانه و هفتگی آپدیت کینم .

 

اهمیت پشتیبانی

ما در دارکوب مانند سایر همکاران مان معتقدیم که محصول بدون پشتیبانی ارزشی ندارد. تصور کنید کسی محصولی را ارائه دهید که نیاز به دادن گارانتی عملکرد نداشته باشد، و شاید در توسعه و ساخت آن کم کاری کنند.

از همه مهم تر در حوزه نرم افزار و وب سایت، یک وب سایت از هزاران و یا حتی میلیون ها خط و ساعت های آنالیز دقیق تشکیل شده است، هر کارشناس نرم افزار حرفه ایی برای حل مشکل یک سایت نیاز دارد که کدها و ساختار آن را درک کند تا بتواند مشکل سایت را حل کند. بنابراین برای فهم کدهای یک وب سایت به جهت پشتیبانی نیاز به زمان است و گرنه سرعت عمل پایین و زمان پاسخ دهی و حل مشکل سایت بالا می رود.

نگهداری از وب سایت نیاز به دانش تخصصی و تجربه دارد و کاری نیست که توسط افراد غیر حرفه ایی انجام شود. از طرفی نیاز به واکنش سریع دارد. افرادی که وظیفه نگهداری وب سایت را دارند می توانند با کمک ابزارهایی بروز مشکل را سریعا دریافته و حتی پیش از بروز از آن پیشگیری کنند تا زمان کمتری سایت نا فعال و برای رفع مشکلات آن زمان کمتری صرف شود.

امروز عملکرد صحیح و سریع یک وب سایت عامل بسیار مهمی برای سئو (رتبه سایت در موتورهای جستجو) و تجربه کاربر و محبوبیت یک سایت است. بنابراین عملکرد نامناسب وب سایت شما نزد کاربران تصویر منفی ایی را از یک کسب و کار ایجاد می کند. بنابراین وب سایت شما می بایست همیشه سالم و در صورت بروز مشکل سریعا رفع عیب گردد و گرنه هزینه هایی برای کسب و کار و سئوی سایت بوجود خواهد آورد.

 وب سایت بدون پشتیبانی یا با پشتیبانی بد؟

مطمئنا یک وب سایت بدون پشتیبانی باید هر لحظه منتظر ایجاد مشکلات ریز و درشت باشد. در صورت اتفاق افتادن هر مشکلی صاحب وب سایت تنها کاری که میتواند انجام دهد دیدن از دست رفتن مشتریان و کاربران سایت خود است. حتی اگر یک وب سایت دارای پشتیبانی باشد ولی تیم پشتیبانی به خوبی طبق وظایف خود عمل نکند کاربران و مشتریان آن وب سایت بصورت دوره ای باید مشکلات وب سایت را برای چند روز تحمل کنند چون تیم پشتیبانی یا وقت کافی یا دانش کافی یا تجربه کافی جهت برطرف کردن مشکل سایت را ندارند. به این ترتیب چیزی جز دردسر عاید کاربران سایت نخواهد شد از آن طرف برندینگ منفی نصیب کارفرما خواهد شد که شاید از دید برخی صاحبان وب سایت پنهان مانده باشد. بد نیست چند مشکل را در طول این دوره بد مرور کنیم.

شده تا به حال پروسه خرید وب سایت شما به مشکل بخورد و هرچی با طراح وب سایت تماس میگیرید پاسخ ندهد؟

شده تا به حال سایت درست لود نمیشود و اضطرار این مسئله را به پشتیبان اعلام میکنید ولی با خونسردی میگوید فردا بررسی میکنیم؟ (فردا؟؟!! اونم تازه بررسی میکنید؟!!)
شده وقتی بابت یک مشکل کوچک در سایت تیکت میزنید و این تیکت بعد از۳ روز کاری تازه ازشما اطلاعات وردپرس و هاست رو میخوان؟ (بعد از ۳ روز ؟؟!! اونم اطلاعاتی که چند بار قبلا ارسال شده؟؟)
شده وقتی یک بخشی از وب سایت رو درست میکنن ۱ جای دیگه اش به هم بریزه؟ (یعنی سایت رو یک تست هم نمیکنید بعد انجام کار؟)
شده پشتیبان ۴ روز نه تیکت جواب بده نه تماس و نه پیامک نه تلگرام سین کنه و نه واتس آپ نه هیچ جای دیگه ای؟؟ (کجایی آخه؟)
شده تا حالا هاستینگ بهت تیکت بزنه و بگه مشکل از سایت هست و کسی نباشه که این مشکل رو برطرف کنه و طراح هم پشتیبانی نکنه؟
بله حتما ۹۹ درصد کسانی که وب سایت به همراه پشتیبانی بد و یا بدون پشتیبانی دارند به این مشکل خوردند و اون ۱ درصد هم اگه نخوردند منتظر باشند چون هیچ وب سایتی بصورت مداوم پایدار نیست و با آپدیت های روزانه و هفتگی نیاز به پشتیبانی دارند.

وظایف پشتیبان وب سایت می تواند شامل موارد زیر باشد:

تجزیه و تحلیل و شناسایی مشکلات بالقوه در عملکرد سایت.
اعمال تغییرات، اصلاح و تغییرات پیکربندی سایت از نظر فنی .
اضافه کردن، حذف یا به روز رسانی اطلاعات حساب کاربری، بازنشانی گذرواژه ها، و غیره.
پاسخ به پرسش های فنی و کمک به کاربران.
مسئولیت امنیت سایت.
پشتیبانی محتوایی سایت.
پشتیبانی سئو سایت .
تنظیم عملکرد وب سایت و بهینه سازی آن.

بهبود سرعت وب‌سایت:

سرعت بارگذاری یک سایت برای مخاطبان بسیار مهم است. اگر بارگذاری سایت بیشتر از چند ثانیه طول بکشد کاربران از سایت شما خارج می‌شوند. خدمات پشتیبانی سایت سرعت سایت شما را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های جدیدی به سایت شما اضافه می‌کند. دسترسی سریع به مطالب وب‌سایت برای کاربران اهمیت زیادی دارد. بنابراین پشتیبان سایت شما باید بتواند این دسترسی را برای مخاطبان آسان کند. سرویس‌های پشتیبانی وب با استفاده از ابزارهای مناسب سرعت سایت شما را بررسی می‌کنند و بارگیری آن را بهبود می‌بخشند.

پشتیبانی اضطراری
“پشتیبانی اورژانسی” این است که پشتیبان برای پاسخ به شرایط اضطراری وب سایت یا مشکلات برنامه کاربردی مبتنی بر وب در دسترس است. شرایطی که در آن نیاز حتمی به یک حرفه ایی وجود دارد. شرایطی که گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد “عدم قابلیت استفاده”، نمایش یا دسترسی کاربران به سایت شود. نمونه هایی از چنین شرایط اضطراری عبارتند از: پایین آمدن یا Down شدن سایت، خرابی لینک های ناوبری، خطاهای پایگاه داده، وارد شدن محتوای خارجی و مخرب به سایت، اسپم و حملات هکر ها. مشکلات اضطراری همچنین می تواند مسائل یا تغییرات غیر منتظره و ناخواسته بر در دسترس بودن یا سلامت سایت داشته باشد، که موجب آسیب شدید به عملکرد تجاری، شهرت یا وجه سازمان شما در بین عموم و یا مشتریان شما می شود.

 مزایای پشتیبانی سایت

· کاهش هزینه های کلی

داشتن یک رویکرد فعال در عرصه دیجیتال، از تولید هزینه ها و خسارات آینده جلوگیری می کند.

· افزایش زمان آنلاین بودن

به روز بودن وب سایت با جدیدترین نرم افزارها و سخت افزارها زمان آفلاین بودن سایت را به حداقل می رساند.

· کم کردن دغدغه های شما

· محافظت از کسب و کار خود

· به تخصص فنی دسترسی پیدا کنید

· داشتن واکنش سریع در برابر مشکلات احتمالی
 

۲۲ تیر ۰۰ ، ۱۴:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

استراتژی بازاریابی چیست ؟

این روز ها بازاریابی بسیار محبوب شده است ، بازیابی شیوه ها مختلفی دارد و هر یک دارای استراتژی های خاص خود می باشد اما مهم ترین نکته ای که در این جا باید اهمیت داشته باشد هدف از باریابی است . ابتدا لازمه تا هدفی که می خواهید برا رسیدن به آن دست به بازاریابی بزنید را بررسی کنید و مطابق با ان استراتژی های یرا بچینید . همه این عوامل در کنار یکدیگر جمع می شوند و یک پلن کامل را می سازند که به کمک آن می توان بازیابی مناسبی داشت . به عنوان مثال استراتژی های مناسب برای بازاریابی یک شرکت کمک می کند تا مشتریان متناسب خود را پیدا کند . حال در این مظلب قرار است استراتژی های بازاریابی را بشناسیم و بداینم که این نوع استراتژی ها بیشتر به درد چه کسانی می خورد . 

 

منظور از استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی عبارت است از یک منطق بازاریابی که سازمان امیدوار است به کمک آن می تواند به اهدافش برسد، که شامل استراتژی های خاص برای هر بازار، ترکیب بازاریابی و میزان هزینه های بازاریابی می باشد.

استراتژی بازاریابی باید فعالیت های بازاریابی را در بخش هایی که بیشتر مورد نظر سازمان است، متمرکز کند. شرکت باید تلاش و انرژی خود را در بخش هایی صرف کند.

که از نظر رقابت دارای اهمیت بیشتری باشد. مدیریت بازاریابی باید استراتژی بازاریابی ویژه ای برای عوامل ترکیب بازاریابی مثل محصولات جدید، بازارهای جدید، تبلیغات برنامه های ترویج فروش، قیمت و سیستم توزیع، تنظیم نماید. مدیر بازاریابی باید مشخص کند که هر استراتژی چگونه به فرصت ها و تهدیدهای بازار پاسخ مناسب می دهد؛ همچنین باید بودجه بازاریابی خود را با این دید که بودجه بیشتر باید فروش بیشتری را ایجاد کند، تنظیم نماید. برنامه های عملیاتی استراتژی بازاریابی باید به نحوی به برنامه های عملیاتی تبدیل شود که پاسخگوی سؤالات باشد:

چه باید کرد؟
چه کسی برای انجام آن مسؤول است؟
این کار چه مقدار هزینه دارد؟
برای مثال، یک مدیر بازاریابی برای افزایش سهم بازار خود، افزایش فعالیت های ترویج فروش را بعنوان یک کار کلیدی مورد توجه قرار می دهد. برنامه عملیاتی این کار باید شامل تاریخ شروع، اقدامات ترویجی نمایشگاه هایی که می خواهد شرکت کند، مراکز نمایش جدید و سایر فعالیت های ترویجی فروش باشد، و بالاخره اینکه این فعالیت ها چه وقت آغاز می شود، چه وقت مورد بررسی قرار میگیرد و چه وقت تمام می شود.


استراتژی بازاریابی محدوده نزدیک (Close Range Marketing)

در ادامه مقاله 50 استراتژی پرکاربرد بازاریابی به استراتژی بازاریابی محدوده نزدیک می پردازیم . در این روش با ارسال پیام های تبلیغاتی کالا و خدمات به گوشی های هوشمند در یک محدوده مشخص و نزدیک به ارائه محصول سعی در جذب مشتری می گردد. استراتژی بازاریابی محدوده نزدیک به استراتژی بازاریابی مجاورت نیز شناخته می شود.

 بازاریابی معاملاتی

فروش، چالش برانگیزترین قسمت بازاریابی است. حتی برای بزرگترین خرده فروشان، فروش همیشه دشوار است، به ویژه هنگامی که اهدافی با حجم بالا وجود دارد. با این حال با استفاده از استراتژی های بازاریابی جدید، فروش آنقدر سخت نیست. در بازاریابی معاملات، خرده فروشان مشتریان را تشویق می کنند تا با کوپن‌های خرید، تخفیف و شرکت در رویدادهای بزرگ خریداری کنند. این باعث افزایش شانس فروش و ایجاد انگیزه مخاطبان هدف برای خرید محصولات تبلیغاتی می شود.

استراتژی های رقابتی

اغلب به یک استراتژی رقابتی نیاز است. بررسی کسب و کار ممکن است نشان دهد که مسئولیت کامل افول شرکت شما در سهم بازار تقریبا با یک رقیب تنها است، یا یک رقیب جدید در حال ورود به بازار است، یا یک شرکت تنها با گروهی از رقبا ممکن است بر جایگاه یابی منحصربفرد شما در بازار پیشی گرفته باشند. در این صورت، شما باید یک استراتژی بازاریابی رقابتی در برنامه بازاریابی تان ایجاد نمایید.

چه کسانی از استراتژی بازاریابی محصول استفاده می کنند؟

هرگاه شرکتی بخواهد مشتریان بالقوه خود را از ویژگی های محصول جدید آگاه کند و یا میزان آگاهی بخشی محصولات موجود را گسترش دهد، می تواند از استراتژی بازاریابی محصول استفاده نماید. این شرکت باید تعیین کند که چه کسانی محصول را می خواهند یا به عبارتی چه کسانی برای خرید و استفاده از محصول، کشش بیشتری دارند. سپس تیم بازاریابی باید مشخص نماید که مصرف کنندگان محصول مورد نظر، چه مقدار مایل هستند تا برای خرید آن پول بپردازد و به تفصیل تعیین نماید که چه ویژگی هایی از نظر مصرف کنندگان بهترین ارزش را  برای محصول ایجاد می کند. بازاریابی محصولات به شرکت ها این امکان را می دهد تا قبل از عرضه عمده محصول به بازار، با چند سناریوی پیشنهادی، محصول در دسترس مخاطبان کمتری قرار گیرد و در فرایند بهینه سازی قرار گیرد؛ آنها باید قبل از عرضه گسترده محصول، نسخه های جدیدی از ان را در معرض آزمایش قرار دهند و برا روی هر کدام از متغیرهای محصول ارزش گذاری کنند.

شرکت های دانش بنیان و مجموعه های استارت اپی که بر مبنای وجود یک محصول خاص بنا می شوند بیش از سایر شرکتهای تولیدی می توانند از استراتژی بازاریابی محصول استفاده نمایند. از طرفی شرکتهای تولیدی که یک محصول جدید را می خواهند روانه بازار نمایند می توانند  در کنار استفاده از سایر استراتژی های بازاریابی، بازاریابی محصول را انجام دهند و تجربه موفقیت آمیزی در جذب مشتری و فروش محصول داشته باشند.
 

۰۸ تیر ۰۰ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

ایمیل چیست و چه مزایایی دارد ؟

این روز ها وجود ایمیل برای هر فردی واجب شده است چپرا که به همان اندازه استفاده از اینترنت بسیار پیشرفت کرده است و برای استفاده از برخی از برنامه های اینترنتی و برخی دیگر از کار های اینترنتی نیاز به یک ایمیل ورودی با رمز می باشد . از جمله از مواردی که نیاز به اییمیل  دارد می توان به ثبت نام در سایت فروشگاهی نیز اشاره کرد که در این حالت شما برای ثبت نام باید مشخصاتی چون نام و نام خانوادگی ،  نشانی ، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید .  در فارسی به ایمیل پست الکترونیکی گفته می شود . پیش تر قبل از ورود برنامه هایی چون واتس اپ و واینر و لاین و ... برای ارتباط و پیام به یکدیگر  از ایمیل استفاده می کردند  و فایل ها مذکور را پست می کردند اما این روز ها با ایمیلی می توان در برنامه های متعدد اینترنتی مانند تلگرام و واغتس اپ و ...ثبت نام کرد و به راحتی با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد. 

 

ایمیل چیست؟

 امروزه E-mail بهترین ابزار ارتباطی در سراسر دنیاست. چرا که علیرغم سرعت بالا، ارزان قیمت و Offline است، یعنی برخلاف تلفن، نیازی نیست که گیرنده در هنگام دریافت پیام در مقصد حضور داشته باشد. یک پیام E-Mail اولین پیام ارسال شده توسط نامه الکترونیکی در سال 1971 توسط مهندسی با نام "Ray Tomlinson" انجام شده است . قبل از تحقق رویداد فوق ، صرفا" امکان ارسال پیام برای کاربران موجود بر روی یک کامپیوتر میسر بود. پیام ارسالی توسط Tomlinson قابلیت ارسال پیام به سایر ماشین های موجود بر روی اینترنت با استفاده از علامت "@" به منظور مشخص نمودن ماشین دریافت کننده بود. E-Mail ، یک پیام متنی ساده است که برای گیرنده  پیام ارسال می گردد. نامه های الکنترونیکی در ابتدا و هم اینک اغلب بصورت متن های کوتاه می باشند. در برخی موارد ممکن است ، فرستندگان نامه های الکترونیکی با افزودن "ضمائم " ، حجم یک نامه الکترونیکی را افزایش دهند. 


 اگر شما بخواهید برای کسی که در تلگرام است مطلبی ارسال کنید حتما باید تلگرام را روی گوشی خود نصب کنید. اگر برای کسی که عضو تلگرام نیست و مثلا” 
روی گوشی خود واتس‌اپ نصب کرده است بخواهید مطلبی ارسال کنید باید حتما” روی گوشی خود واتس‌اپ را نصب کنید. درخصوص ایمیل این‌ گونه نیست. شما از هر شرکت سرویس دهنده ایمیل که یک ایمیل برای خود ساخته باشید، می‌توانید به تمام مردم دنیا که از سایر شرکتها ایمیل ساخته‌اند به صورت رایگان ایمیل ارسال کنید حتی برای استفاده از ایمیل خودتان هم نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارید. بنابراین ، ایجاد ایمیل ، استفاده از ایمیل و ارسال ایمیل نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارد.


هدفمند‌سازی، تجزیه و تحلیل

با توجه به در دست داشتن داده‌های مشترکین که خود هنگام ثبت‌نام در لیست ایمیل در اختیار شما گذاشته‌اند، امکان ارسال هدفمند و تجزیه‌وتحلیل نتایج وجود دارد. از این طریق می‌توانید به‌صورت دقیق متوجه شوید چه کسی ایمیل را باز کرده و یا بر لینک آن کلیک کرده است. درصورتی‌که با مارکتینگ در تلویزیون، رادیو، بیلبود و … امکان دنبال کردن عملکرد مخاطبان وجود ندارد.

 G Suite Education Account
همچنین گوگل به کسانی که با ایمیل دانشجویی در G SUIT ثبت نام می‌کنند، 5 ترابایت حجم می‌دهد که می‌توانید از آن حجم برای ذخیره انواع فایل های خود بپردازید.

توجه داشته باشید که گوگل در صورت عادی فقط 15 گیگابایت به شما حجم می‌دهد ولی با ایمیل دانشجویی می‌توانید از 5120 گیگابایت حجم گوگل بصورت رایگان استفاده نمایید.

 غیر حرفه‌ای بودن استفاده از Gmail یا Yahoo

در صورتی که به نظر شما آدرس ایمیل Gmail و یاهو شرایط رایگان کاملا خوبی را ارائه می‌دهند، این مورد را درنظر بگیرید که اگر شما به فکر ایجاد همکاری با یک شرکت باشید چه نوع ایمیل آدرس شرکت همکار برای شما معتبرتر است؟ به‌طور مثال:

efixhost[at]gmail[dot]com
یا
sales[at]efixhost[dot]com
 

استفاده از آدرس ایمیل رایگان ممکن است از ارزش و قدرت برند شما بکاهد و کاربران نیز حس خوبی نسبت به شما نداشته باشند. شاید برای کاربرانتان این سوال پیش آید که چرا شما هزینه‌ای برای خرید آدرس ایمیل وب‌سایت خود اختصاص نداده‌اید. از آن‌جا که همه رقبای شما از آدرس‌های ایمیل تحت نام وب‌سایت خود استفاده می‌کنند، حتی ممکن است تنها عامل لغو خرید افراد از شما نیز همین باشد.
مسلمن تنها عامل تایید کیفیت و اعتبار برند شما، به یک آدرس ایمیل منتهی نمی‌شود اما داشتن آدرس ایمیل اختصاصی تاثیر بسیار زیادی در جذب افراد به کسب و کار شما خواهد داشت.

دسترس‌پذیری و اطمینان از کارکرد همیشگی سرویس

با توجه به اینکه ایمیل به محور اصلی تمام ارتباطات و روابط تجاری تبدیل شده است بنابراین بهره مند بودن از بالاترین حد دسترس پذیری سرویس ایمیل یکی از عوامل بسیار مهم برای عملکرد شرکت‌های کوچک است. از آنجایی که ارائه خدمات مداوم، کلید اصلی ارتباط و در جریان نگاه داشتن عملیات تجاری است، اکثر شرکت‌های ارائه کننده خدمات ایمیل اختصاصی زمان کارکرد بیش از ۹۹% را برای متقاضیان فراهم می‌کنند.


استانداردسازی آدرس ایمیل

این مورد به‌ویژه هنگام افزایش تعداد کارمندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است: وقتی آدرس ایمیل شخصی خود را دارید، می‌توانید از یک قالب مشخص برای همه آدرس‌های ایمیل دیگر استفاده کنید. بنابراین شاید از farnaz[at]efixhost[dot]com یا farnazshayani[at]efixhost[dot]com استفاده کنید. که باعث سازگاری تجارت شما می‌گردد و مشتریان می‌توانند به‌راحتی آدرس‌های ایمیل شرکت شما را به‌خاطر بسپارند.
وقتی از ایمیل‌های رایگان استفاده می‌کنید، انتخاب هرنام کاربری در اختیار شما نیست و ممکن است نام مورد نظرتان در دسترس نباشد.

نکاتی درباره ایجاد آدرس ایمیل تحت نام وب‌سایت:
با یک نام دامنه ساده شروع کنید. هرچه کوتاه‌تر، بهتر. مطمئن باشید که نام و تلفظ آسانی دارد. نام ایمیل‌های کارمندان خود را انتخاب نمایید. معمولاً شرکت‌ها از این موارد استفاده می‌کنند:

 نام و نام‌خانوادگی
 نام کوچک
 نقش فرد در سازمان

پس با ثبت دامنه و خرید هاست ایمیل برای وبسایت خود، ایمیل سازمانی خود را نیز ایجاد و مدیریت کنید. نه‌تنها آدرس ایمیل وب‌سایت، سطحی حرفه‌ای را از فعالیت‌های شما به نمایش می‌گذارد، بلکه به شما اجازه می‌دهد ایمیل‌هایی را که مطابق با برند تجاری خود ارسال نمایید. آدرس ایمیل خود را به‌عنوان کارت تماس خود درنظر بگیرید و آن را به یادماندنی کنید.
 

۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی