بازاریابی اینترنتی چیست ؟ بازاریابی آنلاین خوبه کار کنیم یا نه ؟ برای بالا بردن فروش چگونه بازار یابی اینترنتی را انجام دهیم ؟ و... با وجود ان که این روز ها عصر ،عصر اینترنت و ارتباطات است اما با این وجود خیلی از افراد هنوز با خدماتی که می توان به کمک اینترنت و به صورت انلاین ارائه داد نیز آشنا نیستند . یکی از بهترین تبلیغات هایی که در دنیای اینترنت وجود دارد بازاریانی انلاین می باشد و حتی می توان خیلی سود بیسیار زیادی از ان به دست آورد . البته تبلیغات های محیطی و حضوری هم وجود دارد اما با این حال تبلیغات اینترنتی و آمنلاین بسیار بهتر بوده می توانید مشتیان بسیار زیادی به همراه داشته باشد . در ادامه ما سعی کرده ایم خیلی بیشتر در مورد بازاریابی اینترنتی نیزصحبت کنیم و حتی به پرسش چگونه بازار یابی اینترنتی انجام دهیم نیز پاسخ داده ایم و ان را بررسی کرده ایم .
بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟
تا به حال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر کردهاید؟ بازاریابی آنلاین، استفاده از کانالهای مبتنی بر وب است تا بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه برسانید.
با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسبوکارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده میکنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا میکنند. روشهای زیادی برای بهکارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جملهی آنها میتوان به ایمیل مارکتینگ، بهینهسازی موتور جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپوگفت در شبکههای اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی آنلاین توجه او را به خود جلب کنید و بازدیدکنندهی وبسایت خود را به مشتری تبدیل کنید.
همانطور که میدانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوتهای اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده میکند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعهی بازاریابی درونگرا قرار میگیرد. پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین همهگیر شود، بسیاری از کسبوکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد و … استفاده میکردند. جالب است که با این همه گسترش تکنولوژی، همچنان کسبوکارهای زیادی از این نوع شیوههای بازاریابی استفاده و بسیاری از بودجهی خود را صرف تبلیغات سنتی میکنند.
چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم ؟
برای انجام لازم است در ابتدا شرکت بازاریابی اینترنتی را بیابید که بتواند به شما استراتژی درستی برای انجام بازاریابی اینترنتی با توجه به بودجه شما بدهد. دارکوب با سابقه 15 ساله در زمینه طراحی وب، سئو و بهینه سازی وب سایت و همچنین بازاریابی دیجیتال، می تواند انتخاب مناسبی برای انجام امور بازاریابی دیجیتال شما باشد. جهت اخذ مشاوره های بیشتر با شماره تلفن های دارکوب تماس بگیرید.
برای آنکه بهترین نتیجه را از بازاریابی دیجیتالی خود بگیرید اول از همه شما نیاز به یک وب سایت دارید که با توجه به اصول سئو و نیازهای کاربران و مشتریان شما طراحی شده باشد و دسترسی به مطالب آن برای مشتریان شما راحت باشد. کاربر پسند بودن سایت شما می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد.
با توجه به آنکه سئو و بهینه سازی سایت مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات اینترنتی می باشد بهتر است تمرکز اصلی خود را بر روی این روش قرار دهید.
امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از اینترنت برای تهیه کالا و خدمات به احتمال قوی تعریف بازاریابی اینترنتی را زیاد شنیده اید و مشاغل بسیاری را دیده اید که با استفاده از این روش کسب و کار خود را رونق داده اند.
این روزها بیشتر شرکتها، صرف نظر از بزرگی و کوچیکیشون، دارن از روشهای بازاریابی اینترنتی یا آنلاین بهره میبرند. علت این امر هزینه بر بودن دسترسی به میلیونها مخاطب هدفشونه
تفاوت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای تهیه و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خود ملزم به استفاده از اینترنت نمیکنید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ واژه کلیتری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
فعالیت های بازاریابی اینترنتی
بهینه سازی موتور جستجو ( سئو) Search Engine Optimization
بازاریابی موتور جستجو Search Engine Marketing
بازاریابی محتوا Content Marketing
اتوماسیون محتوا Content Automation
بازاریابی کمپینی Campaign Marketing
بازاریابی تجارت الکترونیک E-commerce Marketing
بازاریابی شبکه های اجتماعی Social Network Marketing
بازاریابی ایمیلی Email Marketing
تبلیغات نمایشی Display Advertising
کتابهای الکترونیکی E-books
دیسک های نوری Optical Disks
معایب و مزایای بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر می سازد در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایید، به انواع مختلف کالاها دسترسی پیدا کرده و قیمت آن ها را به راحتی بیابید. این ها بخشی از مزایای بازاریابی آنلاین است.
از معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد.
چرا بازاریابی اینترنتی؟
حال که می دانید بازاریابی اینترنتی چیست، شاید هنوز برای شما سوال باشد که چرا انقدر به این موضوع توجه می شود؟ خب، اول از همه باید بدانید که این همه توجه اشتباه نیست. بازاریابی اینترنتی در طول زمان بارها و بارها موفقیت را ثابت کرده است. بیایید نگاهی به یک سری آمار جمع آوری شده از سرتاسر وب بیاندازیم تا به شما کمک کنیم ایده بهتری در مورد این که چرا بازاریابی اینترنتی موفقیت آمیز است پیدا کنید:
تا سال ۲۰۱۹، بازاریابی محتوا صنعتی بوده است که بیش از ۳۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد.
۹۱ درصد از بیزینس ها در مورد قدرت بازاریابی اینترنتی متقاعد شده اند و با آن به عنوان یک تاکتیک بازاریابی حیاتی وفق پیدا کرده اند.
بازاریابی محتوا ۶۲ درصد هزینه کمتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد، یعنی بازاریابی برونگرا دارد، اما ۳ برابر بیشتر نسبت به آن سرنخ جذب می کند.
اگر شما یک بیزینس کوچک هستید که بلاگ دارید، ۱۲۶ درصد رشد سرنخ بیشتری را نسبت به رقبایی که بلاگ ندارند تجربه خواهید کرد.
اگر شما یک بلاگ دارید و محتوا منتشر می کنید، به احتمال زیاد ۴۳۴ درصد بیشتر صفحات شما توسط گوگل ایندکس می شوند.
آمار بیشتری هم نسبت به این وجود دارد. بر اساس فعالیت های بازاریابی محتوای خود ما، شاهد رشد بیزینس های کوچک بوده ایم. در حالی که ۹۹ درصد از تمرکز ما روی بازاریابی محتوایی است، توانسته ایم که ارزش بیزینس خود را بسیار بالاتر ببریم.