آخرین مطالب روز

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

قیمت طراحی وب سایت

با توجه به وضع اقتصادی که در کشور حاکم است قبل از انجام هر کاری و یا شروع هر پروژه ای میزان پولی که قرار است برای آن پروژه هزینه شود را باید بدانیم .  در رابطه با طراحی سایت هم همین گونه است هر کسی که به قصدر زدن سایت وارد شرکت طراحی سایت می شود یکی از سوالاتی که می پرسد در رابطه با قیمت طراحی سایت می باشد .  ککه در این جا ما  تصمیم گرفتیم مقاله ای را به قیمت طراحی سایت اختصاص دهیم ،  در رابطه با قیمت طراحی سایت باید بیان کنم که عوامل متعددی وجود دارند که ب رروی قیمت سایت موثرند در ادامه ما این عوامل را بررسی کرده ایم . حتما سوالات زیادی در مورد قیمت طراحی سایت توی سرتون چرخ میزنه و مدتی است که در سایت های مختلف به  دنبال جواب میگردید. بهتون اطمینان میدم که اینجا جواب تمام سوالاتتون رو میگیرید.

 

چرا هزینه طراحی سایت اختصاصی بیشتر است ؟ 

اگر سایت شما برنامه نویسی اختصاصی داشته باشد.
اگر شما بخواهید امکانات خیلی خاص در سایت داشته باشید و سایت شما فوق العاده پر بازدید باشد.
اگر بخواهید سایتتون خیلی سبک باشد .
اگر می خواهید خیلی حرفه ای کار کنید و بودجه شما نامحدود است و فقط کیفیت کار برای شما مهم است.
اگر برای شما مهم است که حتما به منابع کد ها دسترسی داشته باشید.

هزینه طراحی قالب

هزینه طراحی قالب های سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا و وردپرس در حدود 200 هزار تومان می باشد که این هزینه برای طراحی قالب از بخش فروشگاه قالب دارکوب و یا هر قالب انتخابی دیگری می باشد. این قالب ها به صورت دایو بیس طراحی می گردند و اصول اولیه سئو نظیر دایو بیس بودن و آدرس دهی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و همچنین استاندارد w3c لحاظ می گردد.

نوع CMS چه تاثیری روی هزینه طراحی سایت دارد ؟

CMS مخفف عبارت Content Management System به معنی سیستم مدیریت محتواست که یک سیستم نرم‌افزاری تحت وبه و بوسیله اون می‌تونید، بدون اینکه از برنامه‌نویسی سر در بیارید یا با شرکت طراحتون تماس بگیرید، خودتون محتوای سایتتون را مدیریت و بروزرسانی کنید. CMS ها به دو روش طراحی می شن . در ادامه با ما همراه باشید .تا در مورد تاثیر cms روی قیمت طراحی سایت مطالبی رو براتون توضیح بدیم. پس اگر می خواهید با نحوه قیمت گذاری طراحی سایت آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

دامنه

منظور از دامنه وب سایت، پسوندی است که پس از نام وب سایت قرار می‌گیرد. برای مثال به آدرس: www.iransite.com توجه کنید. پسوند .com در این آدرس دامنه است. البته دامنه‌های مختلفی شامل: .net و .ir نیز وجود دارد که مطمعنا آن‌ها پس از نام وب سایت‌های مختلفی به چشمتان خرده است. یکی از عواملی که در هزینه طراحی سایت تاثیرگذار است، دامنه آن می‌باشد چراکه قیمت هر دامنه منحصربه‌فرد است. بهترین و ارزان‌ترین دامنه، دامنه .ir است که برای صرفه‌جویی در هزینه طراحی سایتتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

تعرفه طراحی سایت وردپرس قیمت طراحی سایت 

تعرفه طراحی سایت داینامیک با وردپرس به‌مراتب پایین‌تر از پایتون است. در طراحی سایت وردپرس استانداردهای پیش فرض وردپرس برای یک سایت اعمال می‌شود. این آپشن‌ها و امکانات بسیار کارآمد و کاربردی است و پاسخگوی بسیاری از سایت‌های شرکتی و فروشگاهی است.

در صورتی که سایت فروشگاهی شما نیاز به تجزیه و تحلیل داده‌های خاصی از مشتریان داشته باشد می‌توانید از برنامه نویسی پایتون استفاده کنید. پایتون این امکان را به شما می‌دهد که رفتار کاربران سایت خود را در بازه زمانی خاص نسبت به یک محصول مشخص آنالیز کنید . همچنین سایت‌های آژانس هواپیمایی یا هر سایتی که با سیستم رزرو کار می‌کند از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کند زیرا دیتابیسی که توسط پایتون ایجاد می‌شود به صورت سفارشی فقط برای یک هدف مشخص طراحی ‌می‌شود و اختصاصی بودن دیتابیس ایجاد شده توسط پایتون برای سایت‌هایی که خدمات ارائه می‌کنند نتیجه مطلوب‌تری به همراه دارد.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

وامل متعددی هستند که بر روی قیکمت طراحی سایت موثرند  از جمله از این عوامل می توان به مطالب زیر اشاره کرد :
ثبت دامنه
اسکریپت های مورد نیاز وب سایت
پشتیبانی وب سایت
امن سازی وب سایت
طراحی گرافیک توسط گرافیست
هاست وب سایت
درج اطلاعات صفحات وب سایت
بهینه سازی سایت

۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

الگوریتم گوگل چیست ؟

 تا به حال نام الگوریتم گوگل را شنیده اید ؟ می دانید گوگول چند نوع  الگوریتم دارد . این الگوریتم ها چه کاربردی دارند ؟  در واقع الگوریتم ها اطلهعاتی را بررسی می کنند و پس از بررسی آن  اطلاعاتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند .  به زبان کامپیوتر، یک الگوریتم مرحله‌ای را برای انجام یک کار کاملا مشخص در کامپیوتر تنظیم می کند. البته به این نکته هم باید توجچه دشاته باشید که الین الگوریتم ها دچار تغییر و تحول می شوند ،  به عنوان مثال در سال 2020  گوگل تغییرات بسار زیاد و پوناگونی در زنمینه الگوریتم های خود ایجاد کرده است .  که این تغییرات به وجود امده بر سئو سایت  ها و   میزان بازدید کنندگان آن نیز تاثیر می گذارد .  گوگل  انواع الگوریتم ها مختلفی دارد که در اامه ما ان ها را برای شما نام بردیم  و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان دو تا از این الگوریتم ها را بررسی کرده ایم .  پس تا انتهای ای طلب همراه ما باشید . 

 

الگوریتم چیست و چه کاربردی دارد؟

الگوریتم به گروهی از دستورالعمل‌ها و فرمول‌ها گفته می‌شود که با هدف حل مسئله مرحله به مرحله اجرا می‌شوند. الگوریتم‌ها اطلاعات را دریافت و  بررسی می‌کنند و بعد از انجام تحقیقات لازم، یک نتیجه مشخص به ما نشان می‌دهند.

 

انواع الگوریتم های گوگل:

در زیر مهمترین و اصلی ترین الگوریتم های گوگل به شما معرفی شده که هر کدام بر روی موضوعات خاصی متمرکز هستند تا کیفیت وبسایت های تولید کننده محتوا را بهبود بخشند.

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم کبوتر
الگوریتم mobilegeddon
الگوریتم payday loan
الگوریتم pagelayout
الگوریتم کافئین
الگوریتم گورخر
الگوریتم گوگل دنس(google dance)
الگوریتم فرد(fred)
الگوریتم تازگی محتوا (freshness)

 

الگوریتم های گوگل، راهی برای درک و رفع نیاز کاربر

زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

خوشبختانه گوگل صدای فریاد رنج کاربران را میشنود و دست به طراحی و توسعه فرشته های نجات خودش میزند.

الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار اولین موج و نیروی کمکی گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود.

الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتم ها معتقد بودند کهآموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد.

این الگوریتم ها دو هدف سرنوشت ساز و مهم داشتند:

کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم 
افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر-محور

 

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر قابلیت تمایز آیتم های مختلف را داراست که می‏تواند وب سایت ها و صفحات آنها را از یکدیگر تشخیص دهد. به عبارت دیگر، الگوریتم کبوتر با جمع آوری داده ها از گروه های خوشه بندی شده، فرایند جستجو را در مدت کوتاهی انجام می‏دهد. نحوه عملکرد این الگوریتم بدین صورت است که توانایی کشف خوشه های مختلف را دارد و سپس آن ها را با منقار خود نوک می‎ زند که با این کار، به صفحه مورد نظر رتبه داده می‏شود. گوگل الگوریتم کبوتر را مسئول جمع آوری نتایج مفیدتر و مرتبط تر به صورت محلی، از نتایج جستجو می‏کند. 

 

الگوریتم هیل تاپ یا تپه  Hilltop Algorithm

الگوریتم هیل تاپ اولین مدیر و الگوریتم  شرکت گوگل بود که در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرد و با ورود به شرکت تاثیرات قابل توجهی روی موتورهای جستجو گذاشت. وظیفه هیل تاپ شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبر بود و با استفاده از اطلاعات موجود در این دایرکتوری‌ها سعی داشت بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

الگوریتم پنگوئن/ ویژگی‌های شخصیتی : اهل پیوند صمیمی/متنفر از تکرار کلمات/درون‌گرا

زمانی لینک های اسپم تمامی اینترنت را گرفته بود و جعل در اعتبار لینک ها کاربران را به شدن آزار می داد. الگوریتم  پنگوئن وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت هایی را که برای بهبود رنکینگ خود بک‌لینک خریداری می‌کنند به عهده دارد. لینک های اسپم باعث می شدند کاربران با سرچ کردن به مقصد واقعی خود نرسند. مثلا با سرچ عنوان مورد نظر وارد جایی می شدند که به هیچ عنوان ارتباطی نداشت و از هدف دور می شدند. همانطور که می‌دانیم گوگل برای سایتی که تعداد لینک ورودی به آن از سایت‌های دیگر بیشتر باشد امتیاز بالاتری قائل شده و آن را در رتبه‌های بالاتر جستجو قرار می‌دهد. این عمل باعث شده بود تا افرادی سودجو به صورت فله‌ای اقدام به قرار دادن لینک وب‌سایت های دیگر کرده و بابت آن پول دریافت کنند.

اگر پیوند پنگوئن‌ها در صف‌های طولانی شما را به یاد پیوندها و لینک‌ها در دنیای وب‌سایت‌ها می‌اندازد خوب است بدانید پنگوئن‌ها از هر نوع پیوند یا لینکی خوششان نمی‌آید. آن‌ها به دنبال لینک‌های طبیعی و معتبرند و وب‌سایت‌هایی با لینک‌های اسپم و غیر مرتبط را جریمه می‌کنند.

 

تاثیر الگوریتم می روی چه سایت هایی بیشتر یا کمتر بوده؟

· سایت هایی که برند و نام آنها بیشتر از سایرین جستجو میشده رتبه های خود را حفظ کرده اند.

· سایت هایی که حداقل ۶ ماه قبل از آپدیت می تولید محتوای مستمر و خوبی داشته اند افت رتبه را کمتر تجربه کرده اند.

· سایت هایی که ۱ تا ۳ ماه قبل از این آپدیت بک لینک هایی بر روی phrase کلمات کلیدی هدف خود گرفته اند و همچنین روی phrase اسم خود بک لینک نداشته اند دچار جریمه شده اند.

· دیده شده که سایت هایی که از رقبای خود رپرتاژ گرفته اند (با تعداد مشخصی بک لینک مثلا ۳ بک لینک) جریمه شده اند، هرچند در گذشته این کار نتایج مثبتی داشت.

· سایت هایی که ui , ux خوبی داشته اند.
 

۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

چگونه صفحه درباره ما بنویسیم ؟

 

فرض کنید وارد یک سایت شرکتی شده اید و میخواهید راحع به تاریخچه و یا خود شرکت اطلاعاتی را بدست آورید که در اینجا قطعا به صفحه درباره ما در وب سایت نیز مراجعه می کنید ، صفحه درباره ما به شکما اطلاعاتی  در باره صاحت خود سایت  که حالا ممکنه برند باشه ، فروشگاه باشه و یا شرکت و.. می دهد .  این صفحه لازمه تا با دقت و جزبیات نوشته است و نکاتی در نوشتن ان باید رعایت شود که ما این نکات را برای شما در ادامه مطلب نیز قرار داده ایم .  توجه داشت باشید کسیکه می خواهد روش شما سرمایه گذاری کند و یا می خواهند با شما کار کندقطعا با جست و وجو در صفحه درباره ما اطلاعاتی را می خواهد پس این خیی مهم است که ما اطلاعات  لازم را در صفحه درباره ما قرار دهیو و این صفحه را به گونه ای بنویسیم که مشتری جذب  شود 

 

 شناخت نیاز و هدف مشتریان

افراد به دلایل مختلفی به سایت شما وارد میشوند و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف آنهاست. بعنوان مثال یک طراح را بررسی میکنیم؛ برای کاربران مهمترین نکات مشاهده نمونه کارها، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یک طراح خواهد بود. مشتریان بدنبال شخصی هستند که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشد و بهترین مکان برای ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت خواهد بود.

اگر به عنوان یک فریلنسر در حوزه های هنری و تخصصی فعالیت میکنید صفحه درباره ما در واقع متنی برای معرفی شرکت نیست بلکه تمرکز آن باید بر تخصص و تجربه شما از نظر تحصیلی و کاری باشد.

 

نقش صفحه درباره ما را درک کنید!

به عنوان اولین قدم در ساخت صفحه درباره ما، باید نقش آن در سایت را درک کرده و باورهای اشتباهی که ممکن است در موردش داشته باشیم را حذف کنیم.

خیلی از وبمستران هنوز تفاوت صفحه درباره ما و تماس با ما را نمیدانند. اما ما باید به خوبی بدانیم که هدف کاربر از ورود به این صفحه نه دریافت اطلاعات تماس بلکه بررسی اعتبار ماست.

اگر به گوگل آنالیتیکس سایت خود مراجعه کنید، میبینید اغلب مخاطبان زمانی که قصد خرید محصول یا خدمات از شما را داشته باشند، به صفحه درباره ما سر میزنند. این یعنی آنها به دنبال جواب هایی برای سوالات ذهنشان در مورد میزان اعتبار شما هستند. پس باید پاسخ های مناسبی برای این سوال ها در صفحه درباره ما سایت وجود داشته باشد. در ادامه توضیحات بیشتری میدهم

 

جزئیات مربوط به فرایند کسب و کار خود را بیان کنید

یکی دیگر از راههای عالی برای آگاهی دادن به خواننده خود در مورد شرکت شما، ضمن استفاده از آن برای مشتریان، توضیح درباره نوع خدمات و نحوه خدمات رسانی شما است.
وقتی در صفحه درباره ما، جزئیات مربوط به نحوه پرداخت هزینه و دریافت کالا را برای مشتریان شرح دهید و بیاورید، می‌تواند به کاهش ترس و تردید خریداران محافظه کار یا مصرف کننده‌هایی که دوست دارند بدانند قبل از تسویه حساب چه بلایی سر کالای آنها، کارت اعتباری آنها و غیره می‌آید، کمک کند.

 

داستان شرکت را به اشتراک بگذارد

اجازه دهید صفحه درباره ما بگوید شرکت چگونه شروع به کار کرده است. یک روایت کوتاهی را به اشتراک بگذارید که انگیزه‌ای برای تشکیل شرکت بوده است. یک نوار زمان (timeline) از آنچه که شرکت انجام داده، ارائه کنید. در این صفحه بیان کنید که چرا شرکت شما در مورد آنچه که انجام می‌دهید پر اشتیاق است و اجازه دهید تا افراد با مطالعه این صفحه تا حد بیشتری با شما و نقاط قوتی که شرکت شما با سایر رقبا در حوزه کاری خود دارد، آشنا شوند. مشتریان دوست دارند وضعیت یک کسب و کار را درک کنند.

تصویری از پرسنل و توضیحی راجع به آن‌ها قرار دهید
کاربران دوست دارند حتی در کسب و کارهای اینترنتی هم حضور انسان را در پشت صحنه حس کنند؛ در این صورت با اعتماد بیشتری از شما خرید خواهند کرد. حتما در صفحه در مورد ما بعد از نوشتن داستان شرکت و نحوه راه اندازی آن، در مورد بنیان گذاران شرکت، مدیران و همۀ پرسنل مشغول در کسب و کار، تصویر و توضیح مختصری قرار دهید. 

 

آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد را به اشتراک بگذارید

در دنیایی که استفاده از اینترنت اینقدر متدوال است (شما اکنون در حال استفاده از آن هستید) ، شفافیت در تولید، یک دارایی قابل عرضه در بازار است. یک ضرورت است، نه این که یک گزینه باشد.
با توجه به اینکه بسیاری از برندها با استفاده از مواد بادوام یا پرداخت بالاتر از حداقل دستمزد برای مخاطبان خاصی جذاب هستند، مصرف کنندگان بیش از هر چیز می خواهند از درون شرکت شما مطلع شوند.
از این موضوع استقبال کنید و آن را به جهانیان نشان دهید. 
چیزی به سادگی تعداد معدودی عکس از محصولتان، که در حال تولید است، می تواند برای مشتریان کنجکاو کفایت کند تا بتوانند نگاهی به طرز کار داخل شرکت شما داشته باشند. 

 

عدم استفاده از تبلیغات

صفحه درباره ما محلی برای معرفی خود و ارتباط بهتر با مشتریان است. در این بخش نباید به معرفی محصولات خود و ارزش های آنها بپردازید بلکه از این فضا برای معرفی اهداف و سیاست های کلی شرکت استفاده کنید، اجازه دهید تا افراد با مطالعه صفحه درباره ما تا حد بیشتری با شما و تفاوت های اساسی شرکتتان با سایر رقبا آشنا شوند.

 

 استفاده از ادبیات مناسب

شما باید تشخیص دهید که چه نوع ادبیاتی برای صفحه درباره ما و ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است، این امر مستلزم شناخت مشتریان هدف، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکت است. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما میتواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد. بعنوان مثال اگر شما وارد کننده تجهیزات فنی و مهندسی هستید معرفی شرکت های همکار، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت در صفحه درباره ما میتواند مشوق مناسبی برای همکاری افراد با شما باشد.

۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

پاپ آپ چیست ؟

 شاید شما هم همانند من اولین بار باشد که نام پاپ اپ را می شنوید ؟ اگر جزو این دسته از افراد هستید و می خواهید بدانید که پاپ آپ چیست و یا چه کاربردی دارد و مزایای و معایب آن چگونه است ؟ و ... توصیه می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید که در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل و درست همه چیز را دراره پاپ اپ بیان کنیم .  تا به حال قططعا با سایت هایی رو به رو شده اید که از در و دیوار سایت مورد نظر فقط سیل تبلیغات است که به سمت ما سرازیر می شود .  متاسفانه  تبلیغات پاپ آپ همچین تبلیغاتی است .  اما همه  چیز در باره پاپ اپ به همان بدی که ما بیان  گفتیم نست بلکه پاپ اپ زمانی به سود می رسد که از آن به درستی استفاده شود .  در ادامه بیشتر با مزایا و معایب پاپ آپ آشنا خواهید شد . 

 

پاپ اپ چیست

پاپ آپ چیست؟

pop up نوعی تبلیغات آنلاین است که معمولاً در پنجره‌ای کوچکتر و جدا از صفحه اصلی باز می‌شوند و در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد. این پنجره‌ها اکثر اوقات شامل یک پیشنهاد یا تبلیغ است که به طور ناگهانی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود تا توجه کاربر را به خودش جلب کند. مطمئنم الان متوجه شده‌اید که درباره چه پیام‌هایی صحبت می‌کنیم، چون روزی چندبار جلوی چشمتان قرار می‌گیرد.

دقت کنید که اسم این تبلیغات در اصل پاپ آپ نیست و به آن عمل ظاهر شدن ناگهانی pop up می‌گویند؛ اسم پنجره‌های ظاهر شده مودال یا همان ماژول فارسی، صفحات بینابینی و اینجور چیزهاست. اما در ایران همه را پاپ آپ می‌گوییم، پس زیاد روی اسمش حساس نشوید!

تبلیغات پاپ آپ هیچ اندازه استانداردی ندارند، گاهی به صورت یک پنجره کوچک در گوشه صفحه ظاهر می‌شوند؛ گاهی هم تمام‌صفحه هستند و کامل روی صفحه‌ای که در حال خواندن آن هستید را می‌گیرد.

در مقدمه گفتیم که این پیام‌ها در عین اینکه می‌توانند حاوی پیشنهادهای جذابی باشند، می‌توانند تجربه کاربری را نابود کنند! حتی سازنده این ماژول‌ها هم خودش به این قضیه معترف است!

 

آیا پاپ آپ در سئو سایت تاثیر می گذارد؟

این روزها استفاده از پاپ آپ بسیار رواج پیدا کرده است و دلیل استفاده از آن کسب درآمد برای ادمین های سایت و بالا بردن رنک سایت می باشد.

(برای اطلاع بیشتر درباره سئو می توانید برگه سئو سایت را مطالعه نمایید که برای شما نوشته شده است.)

اثر پاپ آپ ها بر سئو و بهینه سازی سایت بسیار زیاد است.(اما نه منظور صرفا تاثیر مثبت نیست.)

استفاده زیاد از پاپ آپ ها باعث شده است، تا این سوال مطح شود، که آیا از پاپ آپ استفاده کنیم یا خیر؟

با توجه به اینکه مخترع پاپ آپ به خاطر اختراع خود عذر خواهی کرده است، و اعلام کرده است که از پاپ به درستی استفاده نشده است، حال به این سوال می رسیم که آیا گوگل سایت هایی را که از پاپ آپ استفاده می کنند را جریمه می کند؟

حتی اگر جریمه شدن از گوگل را در نظر نگیریم، می توانیم متوجه شویم که پاپ آپ تاثیر منفی در سایت می گذارد.

به دلیل اینکه کاربران به محض دیدن پاپ آپ پنجره های باز شده را می بندند و از سایت خارج می شوند.

پس پاسخ سوال مشخص است: بله!

 

چرا پاپ آپ؟

استفاده از پاپ آپ اهداف گوناگونی ممکن است در پی داشته باشد.بعضی سایتهایی که بیشتر سایتهای دانلود و موسیقی و فیلم و مجله های تفریحی هستند از این طریق کسب درآمد می کنند که به آنها سایتهای  نمایش دهنده می گویند.بعضی سایتها هم که دنبال کسب بازدید هستند از پاپ آپ استفاده می کنند که به آنها سایت تبلیغ دهنده می گویند.به این صورت که یک سایت واسط هست که کار خرید و فروش پاپ آپ را انجام می دهد.از یک سو سایتهای نمایش دهنده کدی را از سایت واسط می گیرند و در سایت خود قرار می دهند. و از سوی دیگر تبلیغ دهندگان تبلیغ خود را در سایت واسط ثبت می کنند.

معایب تبلیغات پاپ آپ:
1- این تبلیغات آزار دهنده هستند! زیرا با اولین کلیک کاربر در سایت یک یا چند تبلیغ باز می شود! (در برخی موارد بدون کلیک هم این صفحات باز می شوند)

2- پاپ آپ ها ناخواسته باز می شوند و محتوای آن ممکن است حاوی ویروس یا اسکریپت خطرناک باشد.

3- بر روی این تبلیغات کنترل خاصی وجود ندارد و محتوی آنها ممکن است نامناسب باشد.

4- تبلیغات پاپ آپ موجب دور کردن مراجعه کنندگان از سایت شود و ادامه جستجوی کاربران در سایت اصلی را از بین ببرد.

5- تبلیغات پاپ آپ ممکن است کاربر را از موضوع اصلی دور کند و کاربر بجای دنبال کردن مطلب خود در وبسایت توسط تبلیغات پاپ آپ به دنبال محتوای دیگری برود.

6- این تبلیغات موجب کاهش رتبه سایت شما در موتور های جستجوگر از جمله گوگل می شود و در نتیجه ورودی شما از گوگل کم می شود.

7- به دنبال کم شدن رتبه و اعتبار سایت شما در موتور های جستجوگر، صفحات سایت شما ممکن است از صفحه اول گوگل خارج شوند.

 

مزایای تبلیغات پاپ آپ:

۱) این صفحات سبک هستند و به سرعت بارگذاری (Load) میشوند.
۲) این تبلیغات به دلیل اینکه در صفحات وب تولید میشوند در موتورهای جستجوگر از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.
۳) اگر بنرها، پیام های تبلیغاتی و طراحی استفاده شده در این نوع آگهی ها مناسب باشد، توسط آنها کاربران زیادی را میتوان جذب کرد.

۰۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی