فرض کنید وارد یک سایت شرکتی شده اید و میخواهید راحع به تاریخچه و یا خود شرکت اطلاعاتی را بدست آورید که در اینجا قطعا به صفحه درباره ما در وب سایت نیز مراجعه می کنید ، صفحه درباره ما به شکما اطلاعاتی در باره صاحت خود سایت که حالا ممکنه برند باشه ، فروشگاه باشه و یا شرکت و.. می دهد . این صفحه لازمه تا با دقت و جزبیات نوشته است و نکاتی در نوشتن ان باید رعایت شود که ما این نکات را برای شما در ادامه مطلب نیز قرار داده ایم . توجه داشت باشید کسیکه می خواهد روش شما سرمایه گذاری کند و یا می خواهند با شما کار کندقطعا با جست و وجو در صفحه درباره ما اطلاعاتی را می خواهد پس این خیی مهم است که ما اطلاعات لازم را در صفحه درباره ما قرار دهیو و این صفحه را به گونه ای بنویسیم که مشتری جذب شود
شناخت نیاز و هدف مشتریان
افراد به دلایل مختلفی به سایت شما وارد میشوند و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف آنهاست. بعنوان مثال یک طراح را بررسی میکنیم؛ برای کاربران مهمترین نکات مشاهده نمونه کارها، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یک طراح خواهد بود. مشتریان بدنبال شخصی هستند که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشد و بهترین مکان برای ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت خواهد بود.
اگر به عنوان یک فریلنسر در حوزه های هنری و تخصصی فعالیت میکنید صفحه درباره ما در واقع متنی برای معرفی شرکت نیست بلکه تمرکز آن باید بر تخصص و تجربه شما از نظر تحصیلی و کاری باشد.
نقش صفحه درباره ما را درک کنید!
به عنوان اولین قدم در ساخت صفحه درباره ما، باید نقش آن در سایت را درک کرده و باورهای اشتباهی که ممکن است در موردش داشته باشیم را حذف کنیم.
خیلی از وبمستران هنوز تفاوت صفحه درباره ما و تماس با ما را نمیدانند. اما ما باید به خوبی بدانیم که هدف کاربر از ورود به این صفحه نه دریافت اطلاعات تماس بلکه بررسی اعتبار ماست.
اگر به گوگل آنالیتیکس سایت خود مراجعه کنید، میبینید اغلب مخاطبان زمانی که قصد خرید محصول یا خدمات از شما را داشته باشند، به صفحه درباره ما سر میزنند. این یعنی آنها به دنبال جواب هایی برای سوالات ذهنشان در مورد میزان اعتبار شما هستند. پس باید پاسخ های مناسبی برای این سوال ها در صفحه درباره ما سایت وجود داشته باشد. در ادامه توضیحات بیشتری میدهم
جزئیات مربوط به فرایند کسب و کار خود را بیان کنید
یکی دیگر از راههای عالی برای آگاهی دادن به خواننده خود در مورد شرکت شما، ضمن استفاده از آن برای مشتریان، توضیح درباره نوع خدمات و نحوه خدمات رسانی شما است.
وقتی در صفحه درباره ما، جزئیات مربوط به نحوه پرداخت هزینه و دریافت کالا را برای مشتریان شرح دهید و بیاورید، میتواند به کاهش ترس و تردید خریداران محافظه کار یا مصرف کنندههایی که دوست دارند بدانند قبل از تسویه حساب چه بلایی سر کالای آنها، کارت اعتباری آنها و غیره میآید، کمک کند.
داستان شرکت را به اشتراک بگذارد
اجازه دهید صفحه درباره ما بگوید شرکت چگونه شروع به کار کرده است. یک روایت کوتاهی را به اشتراک بگذارید که انگیزهای برای تشکیل شرکت بوده است. یک نوار زمان (timeline) از آنچه که شرکت انجام داده، ارائه کنید. در این صفحه بیان کنید که چرا شرکت شما در مورد آنچه که انجام میدهید پر اشتیاق است و اجازه دهید تا افراد با مطالعه این صفحه تا حد بیشتری با شما و نقاط قوتی که شرکت شما با سایر رقبا در حوزه کاری خود دارد، آشنا شوند. مشتریان دوست دارند وضعیت یک کسب و کار را درک کنند.
تصویری از پرسنل و توضیحی راجع به آنها قرار دهید
کاربران دوست دارند حتی در کسب و کارهای اینترنتی هم حضور انسان را در پشت صحنه حس کنند؛ در این صورت با اعتماد بیشتری از شما خرید خواهند کرد. حتما در صفحه در مورد ما بعد از نوشتن داستان شرکت و نحوه راه اندازی آن، در مورد بنیان گذاران شرکت، مدیران و همۀ پرسنل مشغول در کسب و کار، تصویر و توضیح مختصری قرار دهید.
آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد را به اشتراک بگذارید
در دنیایی که استفاده از اینترنت اینقدر متدوال است (شما اکنون در حال استفاده از آن هستید) ، شفافیت در تولید، یک دارایی قابل عرضه در بازار است. یک ضرورت است، نه این که یک گزینه باشد.
با توجه به اینکه بسیاری از برندها با استفاده از مواد بادوام یا پرداخت بالاتر از حداقل دستمزد برای مخاطبان خاصی جذاب هستند، مصرف کنندگان بیش از هر چیز می خواهند از درون شرکت شما مطلع شوند.
از این موضوع استقبال کنید و آن را به جهانیان نشان دهید.
چیزی به سادگی تعداد معدودی عکس از محصولتان، که در حال تولید است، می تواند برای مشتریان کنجکاو کفایت کند تا بتوانند نگاهی به طرز کار داخل شرکت شما داشته باشند.
عدم استفاده از تبلیغات
صفحه درباره ما محلی برای معرفی خود و ارتباط بهتر با مشتریان است. در این بخش نباید به معرفی محصولات خود و ارزش های آنها بپردازید بلکه از این فضا برای معرفی اهداف و سیاست های کلی شرکت استفاده کنید، اجازه دهید تا افراد با مطالعه صفحه درباره ما تا حد بیشتری با شما و تفاوت های اساسی شرکتتان با سایر رقبا آشنا شوند.
استفاده از ادبیات مناسب
شما باید تشخیص دهید که چه نوع ادبیاتی برای صفحه درباره ما و ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است، این امر مستلزم شناخت مشتریان هدف، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکت است. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما میتواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد. بعنوان مثال اگر شما وارد کننده تجهیزات فنی و مهندسی هستید معرفی شرکت های همکار، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت در صفحه درباره ما میتواند مشوق مناسبی برای همکاری افراد با شما باشد.