شاید شما هم همانند من اولین بار باشد که نام پاپ اپ را می شنوید ؟ اگر جزو این دسته از افراد هستید و می خواهید بدانید که پاپ آپ چیست و یا چه کاربردی دارد و مزایای و معایب آن چگونه است ؟ و ... توصیه می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید که در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل و درست همه چیز را دراره پاپ اپ بیان کنیم . تا به حال قططعا با سایت هایی رو به رو شده اید که از در و دیوار سایت مورد نظر فقط سیل تبلیغات است که به سمت ما سرازیر می شود . متاسفانه تبلیغات پاپ آپ همچین تبلیغاتی است . اما همه چیز در باره پاپ اپ به همان بدی که ما بیان گفتیم نست بلکه پاپ اپ زمانی به سود می رسد که از آن به درستی استفاده شود . در ادامه بیشتر با مزایا و معایب پاپ آپ آشنا خواهید شد .
پاپ آپ چیست؟
pop up نوعی تبلیغات آنلاین است که معمولاً در پنجرهای کوچکتر و جدا از صفحه اصلی باز میشوند و در معرض دید کاربران قرار میگیرد. این پنجرهها اکثر اوقات شامل یک پیشنهاد یا تبلیغ است که به طور ناگهانی روی صفحه نمایش ظاهر میشود تا توجه کاربر را به خودش جلب کند. مطمئنم الان متوجه شدهاید که درباره چه پیامهایی صحبت میکنیم، چون روزی چندبار جلوی چشمتان قرار میگیرد.
دقت کنید که اسم این تبلیغات در اصل پاپ آپ نیست و به آن عمل ظاهر شدن ناگهانی pop up میگویند؛ اسم پنجرههای ظاهر شده مودال یا همان ماژول فارسی، صفحات بینابینی و اینجور چیزهاست. اما در ایران همه را پاپ آپ میگوییم، پس زیاد روی اسمش حساس نشوید!
تبلیغات پاپ آپ هیچ اندازه استانداردی ندارند، گاهی به صورت یک پنجره کوچک در گوشه صفحه ظاهر میشوند؛ گاهی هم تمامصفحه هستند و کامل روی صفحهای که در حال خواندن آن هستید را میگیرد.
در مقدمه گفتیم که این پیامها در عین اینکه میتوانند حاوی پیشنهادهای جذابی باشند، میتوانند تجربه کاربری را نابود کنند! حتی سازنده این ماژولها هم خودش به این قضیه معترف است!
آیا پاپ آپ در سئو سایت تاثیر می گذارد؟
این روزها استفاده از پاپ آپ بسیار رواج پیدا کرده است و دلیل استفاده از آن کسب درآمد برای ادمین های سایت و بالا بردن رنک سایت می باشد.
(برای اطلاع بیشتر درباره سئو می توانید برگه سئو سایت را مطالعه نمایید که برای شما نوشته شده است.)
اثر پاپ آپ ها بر سئو و بهینه سازی سایت بسیار زیاد است.(اما نه منظور صرفا تاثیر مثبت نیست.)
استفاده زیاد از پاپ آپ ها باعث شده است، تا این سوال مطح شود، که آیا از پاپ آپ استفاده کنیم یا خیر؟
با توجه به اینکه مخترع پاپ آپ به خاطر اختراع خود عذر خواهی کرده است، و اعلام کرده است که از پاپ به درستی استفاده نشده است، حال به این سوال می رسیم که آیا گوگل سایت هایی را که از پاپ آپ استفاده می کنند را جریمه می کند؟
حتی اگر جریمه شدن از گوگل را در نظر نگیریم، می توانیم متوجه شویم که پاپ آپ تاثیر منفی در سایت می گذارد.
به دلیل اینکه کاربران به محض دیدن پاپ آپ پنجره های باز شده را می بندند و از سایت خارج می شوند.
پس پاسخ سوال مشخص است: بله!
چرا پاپ آپ؟
استفاده از پاپ آپ اهداف گوناگونی ممکن است در پی داشته باشد.بعضی سایتهایی که بیشتر سایتهای دانلود و موسیقی و فیلم و مجله های تفریحی هستند از این طریق کسب درآمد می کنند که به آنها سایتهای نمایش دهنده می گویند.بعضی سایتها هم که دنبال کسب بازدید هستند از پاپ آپ استفاده می کنند که به آنها سایت تبلیغ دهنده می گویند.به این صورت که یک سایت واسط هست که کار خرید و فروش پاپ آپ را انجام می دهد.از یک سو سایتهای نمایش دهنده کدی را از سایت واسط می گیرند و در سایت خود قرار می دهند. و از سوی دیگر تبلیغ دهندگان تبلیغ خود را در سایت واسط ثبت می کنند.
معایب تبلیغات پاپ آپ:
1- این تبلیغات آزار دهنده هستند! زیرا با اولین کلیک کاربر در سایت یک یا چند تبلیغ باز می شود! (در برخی موارد بدون کلیک هم این صفحات باز می شوند)
2- پاپ آپ ها ناخواسته باز می شوند و محتوای آن ممکن است حاوی ویروس یا اسکریپت خطرناک باشد.
3- بر روی این تبلیغات کنترل خاصی وجود ندارد و محتوی آنها ممکن است نامناسب باشد.
4- تبلیغات پاپ آپ موجب دور کردن مراجعه کنندگان از سایت شود و ادامه جستجوی کاربران در سایت اصلی را از بین ببرد.
5- تبلیغات پاپ آپ ممکن است کاربر را از موضوع اصلی دور کند و کاربر بجای دنبال کردن مطلب خود در وبسایت توسط تبلیغات پاپ آپ به دنبال محتوای دیگری برود.
6- این تبلیغات موجب کاهش رتبه سایت شما در موتور های جستجوگر از جمله گوگل می شود و در نتیجه ورودی شما از گوگل کم می شود.
7- به دنبال کم شدن رتبه و اعتبار سایت شما در موتور های جستجوگر، صفحات سایت شما ممکن است از صفحه اول گوگل خارج شوند.
مزایای تبلیغات پاپ آپ:
۱) این صفحات سبک هستند و به سرعت بارگذاری (Load) میشوند.
۲) این تبلیغات به دلیل اینکه در صفحات وب تولید میشوند در موتورهای جستجوگر از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.
۳) اگر بنرها، پیام های تبلیغاتی و طراحی استفاده شده در این نوع آگهی ها مناسب باشد، توسط آنها کاربران زیادی را میتوان جذب کرد.