آخرین مطالب روز

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

تاثیرات واقعی طراحی نامناسب یک سایت بر روی کسب‌وکارها

سوالی که در ابتدای این مرحله وئجود دارد این است که شما چرا وب سایت می سازید ؟ وجود یک وب سایت چه تاثیر بر روی کسب و کار شما می گذارد ؟ قطعا کسی می خواهد برای کسب و کار خود یک وب سایت داشته باشد به منظور معرفی و کسب و کار خود به دیگران و همچنین افزایش مشتریان خود این کار را انجام می دهند اما به این نحته توجه داشته باشید اگر سایتی که قرار است برای کسب و کار خود طراحی سایت دارای اصول و قواعد درست نباشد بدین ترتیب سایت نمی تواند در افزایش فروش شما کمک بکند نه تنها این کار را انجام نمی دهد بلکه بر روی کسب و کار شما هم تاثیر منفی می گذارد .  در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل این که یک سایت چگونه یم تواند بر روی سایت ما تاثیر منفی بگذارد را متوجه شویم . ما می خواهیم در این مقاله به تحلیل و بررسی مهم بودن یک وب سایت قدرتمند و همچنین اثرات طراحی نامناسب یک وب سایت در کسب و کار بپردازیم

 

چرا در کسب و کار قطع ارتباط صورت می‌گیرد؟

بسیاری از کسب‌وکارها با اهمیت و ارزش طراحی یک سایت آشنا هستند

با انتخاب یک شرکت نا مناسب جهت برون سپاری پروژه خود معمولا هزینه های زیادی را از دست می دهند.

معمولا این گونه کسب و کار ها با این نوع مشکلات رو به رو هستند:

روحیه‌ی کارآفرینی مزاحم: 

کسب و کار های نو و کوچک حاصل تفکرات و تجربیات صاحبان آنهاست،

که به تازگی پای در آن کسب و کار گذاشته اند.

مدیران این کسب‌وکارها روزها و ماه‌ها بر روی محصول خود و پرورش آن فکر می‌کنند و هدف آن‌ها به دست گرفتن بازار هدف در میان رقبا است.

در چنین کسب‌وکارهایی معمولا مدیران کسب‌وکارها از مرحله پرورش ایده تا مرحله تولید و ارائه محصول تمامی تکنیک های مدیریتی خود را به کار می گیرند،

اکنون که نوبت مدیریت یک سایت رسیده است،

آنها فکر می‌کنند که بتوانند سایت خود را مدیریت کنند در صورتی که این کار سبب بروز روحیه کارآفرینی مزاحم در کسب‌وکار می‌شود.

عدم آگاهی صاحبان کسب‌وکار:

اکثر مدیران کسب‌وکارهای مختلف از موثر بودن یک طراحی باکیفیت و قدرتمند و همچنین پشتیبانی سایت موفق آگاه نمیباشند! به همین دلیل آنها بیشتر از بقیه رقبا شانس حضور دارند ،؛ در واقع داشتن یک وب سایت خوب و با کیفیت همانند داشتن یک امتیاز برای رقابت با رقیبان آن کسب‌وکار و سبقت گرفتن از آنها است

چه مواردی سبب بروز طراحی بد می‌شوند؟

یک طراحی بد فرمول و شناسه مشخصی ندارد و هر کسب‌وکاری ممکن است با چنین مشکلی مواجه شود. برخی از کسب‌وکارها ایده‌های بسیار خوبی دارند اما در مرحله اجرا نمی‌توانند خیلی موفق باشند؛ چنین کسب‌‌وکارهایی در میدان رقابت با سایر کسب‌وکارهای رقیب نمی‌توانند پیروز شوند؛ این مسئله در حالی است که برخی دیگر از کسب‌وکارها علاوه بر اجرای نامناسب، ایده‌های خوبی نیز ندارند! آیا فاکتورهای سئو و بهینه‌سازی سبب شده است تا کسب‌وکارهای با ایده خوب شانس حضور در موتورهای جستجو را نداشته باشند؟ در ادامه به بررسی چند مورد از مواردی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، خواهیم پرداخت.

ارزش قائل نشدن برای قدرت محتوای سایت
زمانی تمام تلاش شما برای طراحی وبسایت به ثمر می‌رسد که در لیست صفحه اول موتورهای جست‌وجو قرار بگیرید. زیرا کاربران در اغلب اوقات بر روی سه لینک اول کلیک می‌کنند. برای اینکه بتوانید لینک وبسایت خود را در لیست صفحات اول گوگل مشاهده کنید، نیاز به تولید محتوای باکیفیت دارید. تولید محتوای باکیفیت و مفید باعث می‌شود که گوگل و کاربران درباره شما قضاوت خوبی داشته باشند. اکثر محتواهای منتشر شده در گوگل بی‌ارزش و بی‌کیفیت هستند.

برخی از مواردی که باعث آسیب به محتوا می‌شوند عبارتنداز:

محتوای بی‌ارزش و عدم پاسخگویی آن به تمام نیازها و انتظارات کاربران
عدم بروز رسانی مداوم مقالات بخش وبلاگ
تولید محتوای غیرتخصصی و نامرتبط با حوزه فعالیت وب‌سایت
انتخاب کلمات کلیدی نامناسب و بی‌توجهی به مدیریت تولید محتوا

 برقراری ارتباط راحت تر با مشتری

در فضای مجازی مشتریان معمولاً برای ارائه پیشنهادات و نظرات در رابطه با محصولات و یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری دارند. به این ترتیب شما نیز این فرصت را پیدا می کنید تا بتوانید بر اساس این نظرات ایرادات خود را رفع نموده و بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. همچنین با سلیقه مشتریان نیز بیشتر آشنا شده و محصولات و خدمات خود را در این راستا بهینه سازی کنید.

 

چگونه یک سایت بد بر روی کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد؟

بررسی تاثیرات منفی عوامل مختلف در کسب‌وکار به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان گفت هر عامل سبب می‌شود تا چقدر از درآمد سایت توسط کاربران ناراضی از دست برود! در واقع اندازه‌گیری میزان از دست رفتن درآمد توسط کاربران ناراضی به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست اما برخی از تاثیرات منفی آن عبارتند از:

از بین رفتن اعتماد کاربران به کسب‌وکار شما: اگر شما مدیر یک کسب‌وکار حرفه‌ای و شناخته‌شده را برعهده دارید اما سایت شما حاوی انیمیشن‌ها، تصاویر و عناصر اضافی است، نمی‌توانید پیام‌های مفیدی را به کاربران منتقل کنید.
در دید کاربران قرار نمی‌گیرید: هنگامی که کاربران از سایت شما بازدید می‌کنند و متوجه می‌شوند که زمان بروزرسانی سایت شما مربوط به مدت‌ها قبل است، این موضوع سبب می‌شود تا آنها فکر کنند که کسب‌وکار شما برایتان مهم نیست! از طرفی سایتی که مرتب بروزرسانی نشود، در گوگل نمی‌تواند رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص دهد و آن سایت از تکنولوژی‌های روز عقب خواهد افتاد.
کاهش درآمد حاصل از مشتریان: اگر سایت شما دارای اجزای مختلف اضافی است که کاربران نمی‌توانند به راحتی از خدمات کسب‌وکار شما بهره‌مند شوند، کاربران وارد سایت رقیبان شما می‌شوند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند! نتیجه‌ این عمل سودرسانی به رقیبان به صورت ناخودآگاه است و درآمد شما کاهش زیادی پیدا می‌کند.

۲۵ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

قوانین باز طراحی سایت یعنی چه ؟

قطعا یا توجه به ان که این روز ها اینترنت بسیار محبوب و پر طرفدار شده است و انواع ابزار های اینترنتی هم به همراه آن بسیار پر طرفدار هستند  قطعا با توجه به این موارد داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما کمک بسیار زیادی می تواند به شما برساند .  به این طریق کسب و کار شما به دیگر افراد نیز معرفی می شود . وب سایت شما می تواند همان محل کسب و کار شما اما به صورت مجازی باشد . پس از این لحاظ وب سایت و ظاهر آن اهمیت زیادی دارد . فرض کنید در خیابان در حال قدم زدن و دیدن مغازه ها هستید قطعا مغازه ای که ویترین جذاب تری نسبت به دیگر مغازه ها دارد شما راوادار می کند که داخل مغازه بروید در رابطه با وب سایت هم همین گونه است ظاهر وب سایت باید به گونه ای باشد که تاثیر زیادی در جذب مخاطب شما داشته باشد در ادامه بیشتر باقوئانین باز طراحی وب سایت آشنا می شوید .

 

چرا من به باز طراحی سایت نیاز دارم؟

استیو جابز با کلمه سوالی “چرا” تک تک کارمندان شرکت خود را به چالش می‌کشید. از حسابدار تا مهندس و برنامه‌نویس، همگی با سوال «چرا باید اینکار را انجام دهی؟»  روبرو بودند. ولی پاسخ “چون تمام آدم‌های دیگر همین کار را می‌کنند” برای استیو جابز کافی نبود.

دقیقاً همین نگاه ریشه‌ای بود که باعث شد اپل از سایر رقبای خود متمایز شود و همه کارمندان این شرکت به روشی خلاقانه دست به نوآوری های شگفت‌انگیزی بزنند.

شما هم وقتی بدانید که اصلاً چرا به باز طراحی سایت خود نیاز دارید و برای هر یک از “چرا”های خود دلیلی قانع کننده داشته باشید، احتمال موفقیتتان بالا می‌رود. به این ترتیب درصد اشتباهات شما پایین می‌آید و می‌توانید سایتی بهتر و کاربردی‌تر طراحی ‌کنید.

اجازه دهید در همین ابتدا یک راز مهم را به شما بگوییم:  بازطراحی سایت کار ساده ای نیست. از لحظه ای که تصمیم می‌گیرید سایت خود را از نو طراحی کنید، باید عواملی همچون سئو سایت، هویت برند و نیاز کاربر را در نظر بگیرید. پس داشتن دلایل متقاعد کننده می‌تواند اولین قدم برای دوری از ریسک و هزینه باز طراحی سایت باشد. اما این دلایل چه چیزهایی می‌تواند باشد؟

باز طراحی سایت چیست؟

می توان اظهار نمود که باز طراحی وب سایت در واقع تغییر در ظاهر،دکور، رنگ و … را می توان در زمره فعالیت های آن

طبقه بندی نمود.

اما در زمان طراحی وب سایت لازم است تا تمام امور مربوط به چیدمان، قالب و …

از صفر تا صد می بایست صورت پذیرد. به زبانی دیگر باز طراحی وب سایت همچون تغییر دکوراسیون در منزل است

که عملا خانه ثابت است اما چیدمان آن تغییر می نماید.

قوانین طراحی سایت که باید رعایت کنید

هدف وب سایت شما چیست
مهم ترین و اولین مساله ای که باید در طراحی سایت آن را درنظر بگیرید. اگر یک طراح سایت هدف اصلی سایت شما را نداند، هیچ وقت نمی تواند آن کارایی و اثربخشی را که مد نظر شماست را از سایت بدست بیاورد.

برای همین توصیه می شود که حتما یک جلسه با طراح سایت و گرافیست کار پروژه خود داشته باشد و هدف اصلی خود را به آن ها بیان نمایید. قوانین طراحی سایت، همانطور که بیان کردیم فقط مربوط به کدنویسی نیست، بلکه این اصول و شناخت موارد است که باید آن ها را رعایت کنید.

 

 آیا وب سایت شما واکنش گرا است؟
همان طور که میدانید اغلب مردم از طریق موبایل های همراه خود وارد اینترنت شده و به سایت های مورد نظرشان سر می زنند. به همین جهت لازم است وب سایت شما طراحی متناسب با صفحه نمایش موبایل ها داشته باشد.

در سال های گذشته وب سایت ها برای صفحات مانیتور و محیط دسکتاپ طراحی می شدند. دسترسی به این وب سایت ها از طریق صفحه نمایش کوچک موبایل به سختی امکان پذیر است. کاربرانی که از گوشی موبایل خود برای گشت و گذار در فضای اینترنت استفاده می کنند اغلب از سایت هایی که واکنش گرا نیستند دوری نموده و به سرعت از آن ها خارج می شوند.

اگر وب سایت شما طراحی سازگار با گوشی موبایل و تبلت ندارد و به اصطلاح ریسپانسیو نیست، مطمئن باشید درصد بالایی از مشتریانتان را از دست خواهید داد.

  


 مخاطبان و کاربران سایت شما چه کسانی هستند
در کنار تعیین هدف خود، باید مخاطبان و کاربران اصلی را تعیین کنید. در واقع باید تعیین کنید که چه کسانی از سایت شما بازدید خواهند کرد؟ این مورد نه تنها باعث می شود که بتوانیم طراحی سایت خود را به درستی انجام دهیم بلکه در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، کمک بسیاری به مالکان و مشاوران تبلیغاتی خواهند که بتوانند محل تبلیغات خود را به درستی انتخاب کنند تا بیشترین سود را بدست بیاورند.

 

3. آیا در مورد سئو اطلاعاتی دارید
متاسفانه بیشتر مالکان فکر می کنند که وقتی سایتی طراحی گردید، به صورت خودکار سایت در صفحه اول قرار میگیرد و می تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. سایتی که ایجاد می کنید، حتما باید مطابق با اصول سئو باشد. اصول سئو که باید در قوانین طراحی سایت به کار ببرید شامل استفاده بهینه از تگ ها، بهینه سازی عکس ها همراه با تگ های داخلی و غیره می باشد.

توصیه می شود که حتما یک دوره آموزش سئو را حتما بگذارنید و با اصول سئو و بهینه سازی سایت را باید در طراحی سایت به کار ببرید آشنا شوید.
 

۱۸ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

بک لینک چیست ؟

یکی از جذاب ترین و پر بحث ترین موضوعات در بخش سئو بک لینک ها هستند . نظرات بسیار مختلفی در رابطه با تاثیر بک لینک ها بر روی سئو و استراتژی های آن نیز دارد .  در این جا می خواهیم به سوال بک لینک چیست پاسخ دهیم و برخی از موارد و نکات مهم در بک لینک ها را بررسی کنیم .  در ابتدا برای خلاصه ای کوتاه باید بیان کنم که بک لینک یا همان لینک سازی به معنای دریافت لینک  از سایر سایت های خارجی می باشد .  در واقع در لینک سازی متن و تصویر می توان این گونه بیان کرد که وقتی بر روی تصویر و یا بر روی متن لینک دار کلیک کنید به صفحه که لینک داده شده است وارد می شوید . در ادامه بیشتر با بک لینک ها  آشنا می شوید . 

 

Backlink چیست؟

یکی از پرکاربردترین عبارات در دنیای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. در حال حاضر مفهوم بک لینک برای بسیاری از فعالان حوزه وب بحثی چالشی است. امیدواریم در این مقاله بتوانیم به درستی بیان کنیم که بک لینک چیست و چه تأثیر مثبت یا منفی می‌تواند بر روی رتبه سایت در موتورهای جستجو داشته باشد.

بک لینک ها در اصل لینک‌های ورودی به وبسایت شما از سایر وبسایت‌ها می‌باشند. هنگامی که یک صفحه وب آدرس صفحه وب شما را در سایت خود قرار می‌دهد به گونه‌ای که با کلیک بر روی آن آدرس به صفحه وبسایت شما هدایت شود آن آدرس به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شود. در گذشته بک لینک یک مفهوم فوق‌العاده مهم و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین معیار ارزیابی رتبه وبسایت‌ها در موتورهای جستجو بود، اما امروزه با تغییر الگوریتم موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل اندکی از این اهمیت کاسته شده است. هرچند که هنوز هم بک لینک مناسب می‌تواند تأثیر چشمگیری در افزایش رتبه وبسایت و بهبود سئوی خارجی داشته باشد.

 

 لینک‌های فالو و نوفالو

بک لینک‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» هستند، به این معنی که از دید گوگل ارزشمندند و می‌توانند بر رتبه وب‌سایت اثر بگذارند. از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها هیچ ارزشی قائل نیست.

بک‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرات وبلاگ‌ها و بک‌لینک‌های ویکی‌پدیا همگی نوفالو هستند. به‌علاوه، گوگل صاحبان وب‌سایت‌ها را ملزم می‌کند تا با افزودن تگ نوفالو (”rel=”nofollow) به لینک‌های اسپانسر شده یا پولی، همکاری تجاری خود را افشا کنند.

طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط لینک‌های فالو ارزش وب‌سایت منبع را به وب‌سایت لینک شده انتقال می‌دهند، لذا برای بهبود سئوی وب‌سایت‌های خود باید به دنبال گرفتن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌حال، اینکه فقط لینک‌های فالو داشته باشید می‌تواند از دید موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک‌های نوفالو هم می‌توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند.

به‌عنوان‌مثال، یک بک لینک نوفالو از یک وب‌سایت پرمخاطب می‌تواند روش خوبی برای معرفی وب‌سایتتان باشد. درواقع، بک‌لینک‌های نوفالوی مناسب می‌توانند منبع ارزشمندی برای تولید ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) باشند.

 

بک لینک چه اهمیتی در سئو دارد؟


بک لینک‌ها برای بالا بردن سئو در جستجوگرها ارزشمند هستند، زیرا آن‌ها را می‌­توان نماینده اعتماد دیگران نسبت به یک سایت نام برد. به طور کلی، این لینک‌ها در وب سایت شما، یک سیگنال برای موتورهای جستجو به حساب می‌­آیند که دیگران را به محتوای شما پیوند می‌دهند. شاید بسیاری از سایت‌ها را ببینید که به یک صفحه وب پیوند داده شده‌اند. موتورهای جستجو می‌توانند backlink ‌ها را تشخیص داده و به همین دلیل تاثیرات آن در سئو ظاهر می‌شود. بنابراین، ایجاد بک لینک‌ها می‌تواند تاثیر مثبت و به سزایی در موقعیت رتبه بندی سایت داشته باشد.

بک لینک‌ها باید طبیعی باشند به این معنی که نباید از راه‌های مصنوعی برای ایجاد آنها در وب سایت‌های خود استفاده کرد. همچنین کیفیت در آنها بسیار مهم‌تر از تعدادشان است.

به عنوان مثال وب سایت A را در نظر بگیرید که یک وب سایت کتاب­فروشی است، سایت B در زمینه تبلیغات کتاب و مقالات است. از وب سایت B لینکی به وب سایت A داده شده است و به نوعی یک بک لینک بسیار ارزشمند برای وب سایت کتابفروشی (وب سایت A) به حساب می‌آید.

 

 کدام محتوای شما در حال حاضر بک لینک دریافت می کنند؟

بهترین راه برای این کار مراجعه به کنسول جستجوی گوگل است. به Links to your site سپس Most linked content و بر روی More کلیک کنید. این قسمت لیستی از URL های و تعداد دامنه هایی که به ان ها لینک شده اند را در اختیار شما قرار می دهند. اگر شما لیست را دریافت کنید می توانید جا هایی که از ان لینک دریافت کرده اید را بطور دقیق مشاهده کنید. اگر محتوایی از سایت شما در حال جذب لینک ها است می توانید این مطالب را به افراد دیگر پیشنهاد بدید که از این راه بتوانید لینک های بیشتر دریافت کنید. همچنین شما می توانید به افرادی که به سایت شما لینک داده اند تماس بگیرید و از این کار تشکر کنید و بگوید این مطلب به چه اندازه برای مخاطبان شما مفید بوده. ممکن است با این تشکر دوباره وارد سایت شما بشوند و صفحه های جذاب بیشتری را پیدا کنند که به ان ها بک لینک بدهند. همچنین با این کار ممکن است ایده های جدیدی را برای نوشتن محتوای های جالب تر پیدا کنید.

 

تاثیر Anchor text در بک لینک و سئو


Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک پیوند لینک است. در مرورگرهای مدرن ، اغلب آبی و زیر خط دار است. که می‌توان این خصوصیات را تغییر داد.

برخی افراد  انکر تکست را با نام های متن لینک یا عنوان لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.

لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارتی که در انکر تکست ذکر شده را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایتی که به آن لینک شده را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند.

زمانی از یک صفحه‌ی مشخص چندین لینک برای یک صفحه دریافت می‌کنید بهتر است فقط یکی از آنها که انکر تکست هدفمندتری دارند فالو باشد و دیگر لینک‌ها نوفالو شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان از عناوین عمومی مانند “کلیک کنید” یا ” ادامه مطلب ” در لینک‌های خود استفاده نکنید. و بجای آنها از ” کلمه کلیدی“؛  “کلمه کلیدی به همراه متن دیگر“؛ “ نام وب‌سایت” (متن حاوی نام برند)؛ “آدرس وب‌سایت“؛ “نام برند” و… استفاده کنید.

۱۰ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی