سوالی که در ابتدای این مرحله وئجود دارد این است که شما چرا وب سایت می سازید ؟ وجود یک وب سایت چه تاثیر بر روی کسب و کار شما می گذارد ؟ قطعا کسی می خواهد برای کسب و کار خود یک وب سایت داشته باشد به منظور معرفی و کسب و کار خود به دیگران و همچنین افزایش مشتریان خود این کار را انجام می دهند اما به این نحته توجه داشته باشید اگر سایتی که قرار است برای کسب و کار خود طراحی سایت دارای اصول و قواعد درست نباشد بدین ترتیب سایت نمی تواند در افزایش فروش شما کمک بکند نه تنها این کار را انجام نمی دهد بلکه بر روی کسب و کار شما هم تاثیر منفی می گذارد .  در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل این که یک سایت چگونه یم تواند بر روی سایت ما تاثیر منفی بگذارد را متوجه شویم . ما می خواهیم در این مقاله به تحلیل و بررسی مهم بودن یک وب سایت قدرتمند و همچنین اثرات طراحی نامناسب یک وب سایت در کسب و کار بپردازیم

 

چرا در کسب و کار قطع ارتباط صورت می‌گیرد؟

بسیاری از کسب‌وکارها با اهمیت و ارزش طراحی یک سایت آشنا هستند

با انتخاب یک شرکت نا مناسب جهت برون سپاری پروژه خود معمولا هزینه های زیادی را از دست می دهند.

معمولا این گونه کسب و کار ها با این نوع مشکلات رو به رو هستند:

روحیه‌ی کارآفرینی مزاحم: 

کسب و کار های نو و کوچک حاصل تفکرات و تجربیات صاحبان آنهاست،

که به تازگی پای در آن کسب و کار گذاشته اند.

مدیران این کسب‌وکارها روزها و ماه‌ها بر روی محصول خود و پرورش آن فکر می‌کنند و هدف آن‌ها به دست گرفتن بازار هدف در میان رقبا است.

در چنین کسب‌وکارهایی معمولا مدیران کسب‌وکارها از مرحله پرورش ایده تا مرحله تولید و ارائه محصول تمامی تکنیک های مدیریتی خود را به کار می گیرند،

اکنون که نوبت مدیریت یک سایت رسیده است،

آنها فکر می‌کنند که بتوانند سایت خود را مدیریت کنند در صورتی که این کار سبب بروز روحیه کارآفرینی مزاحم در کسب‌وکار می‌شود.

عدم آگاهی صاحبان کسب‌وکار:

اکثر مدیران کسب‌وکارهای مختلف از موثر بودن یک طراحی باکیفیت و قدرتمند و همچنین پشتیبانی سایت موفق آگاه نمیباشند! به همین دلیل آنها بیشتر از بقیه رقبا شانس حضور دارند ،؛ در واقع داشتن یک وب سایت خوب و با کیفیت همانند داشتن یک امتیاز برای رقابت با رقیبان آن کسب‌وکار و سبقت گرفتن از آنها است

چه مواردی سبب بروز طراحی بد می‌شوند؟

یک طراحی بد فرمول و شناسه مشخصی ندارد و هر کسب‌وکاری ممکن است با چنین مشکلی مواجه شود. برخی از کسب‌وکارها ایده‌های بسیار خوبی دارند اما در مرحله اجرا نمی‌توانند خیلی موفق باشند؛ چنین کسب‌‌وکارهایی در میدان رقابت با سایر کسب‌وکارهای رقیب نمی‌توانند پیروز شوند؛ این مسئله در حالی است که برخی دیگر از کسب‌وکارها علاوه بر اجرای نامناسب، ایده‌های خوبی نیز ندارند! آیا فاکتورهای سئو و بهینه‌سازی سبب شده است تا کسب‌وکارهای با ایده خوب شانس حضور در موتورهای جستجو را نداشته باشند؟ در ادامه به بررسی چند مورد از مواردی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، خواهیم پرداخت.

ارزش قائل نشدن برای قدرت محتوای سایت
زمانی تمام تلاش شما برای طراحی وبسایت به ثمر می‌رسد که در لیست صفحه اول موتورهای جست‌وجو قرار بگیرید. زیرا کاربران در اغلب اوقات بر روی سه لینک اول کلیک می‌کنند. برای اینکه بتوانید لینک وبسایت خود را در لیست صفحات اول گوگل مشاهده کنید، نیاز به تولید محتوای باکیفیت دارید. تولید محتوای باکیفیت و مفید باعث می‌شود که گوگل و کاربران درباره شما قضاوت خوبی داشته باشند. اکثر محتواهای منتشر شده در گوگل بی‌ارزش و بی‌کیفیت هستند.

برخی از مواردی که باعث آسیب به محتوا می‌شوند عبارتنداز:

محتوای بی‌ارزش و عدم پاسخگویی آن به تمام نیازها و انتظارات کاربران
عدم بروز رسانی مداوم مقالات بخش وبلاگ
تولید محتوای غیرتخصصی و نامرتبط با حوزه فعالیت وب‌سایت
انتخاب کلمات کلیدی نامناسب و بی‌توجهی به مدیریت تولید محتوا

 برقراری ارتباط راحت تر با مشتری

در فضای مجازی مشتریان معمولاً برای ارائه پیشنهادات و نظرات در رابطه با محصولات و یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری دارند. به این ترتیب شما نیز این فرصت را پیدا می کنید تا بتوانید بر اساس این نظرات ایرادات خود را رفع نموده و بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. همچنین با سلیقه مشتریان نیز بیشتر آشنا شده و محصولات و خدمات خود را در این راستا بهینه سازی کنید.

 

چگونه یک سایت بد بر روی کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد؟

بررسی تاثیرات منفی عوامل مختلف در کسب‌وکار به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان گفت هر عامل سبب می‌شود تا چقدر از درآمد سایت توسط کاربران ناراضی از دست برود! در واقع اندازه‌گیری میزان از دست رفتن درآمد توسط کاربران ناراضی به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست اما برخی از تاثیرات منفی آن عبارتند از:

از بین رفتن اعتماد کاربران به کسب‌وکار شما: اگر شما مدیر یک کسب‌وکار حرفه‌ای و شناخته‌شده را برعهده دارید اما سایت شما حاوی انیمیشن‌ها، تصاویر و عناصر اضافی است، نمی‌توانید پیام‌های مفیدی را به کاربران منتقل کنید.
در دید کاربران قرار نمی‌گیرید: هنگامی که کاربران از سایت شما بازدید می‌کنند و متوجه می‌شوند که زمان بروزرسانی سایت شما مربوط به مدت‌ها قبل است، این موضوع سبب می‌شود تا آنها فکر کنند که کسب‌وکار شما برایتان مهم نیست! از طرفی سایتی که مرتب بروزرسانی نشود، در گوگل نمی‌تواند رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص دهد و آن سایت از تکنولوژی‌های روز عقب خواهد افتاد.
کاهش درآمد حاصل از مشتریان: اگر سایت شما دارای اجزای مختلف اضافی است که کاربران نمی‌توانند به راحتی از خدمات کسب‌وکار شما بهره‌مند شوند، کاربران وارد سایت رقیبان شما می‌شوند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند! نتیجه‌ این عمل سودرسانی به رقیبان به صورت ناخودآگاه است و درآمد شما کاهش زیادی پیدا می‌کند.