آخرین مطالب روز

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

اشتباهات رایج در بازار یابی تولید محتوا

اگر در زمینه بازاریابی فعالیت کرده باشید قطعا میدانید که بازیابی شاخه های متعددی دارد که از جمله ان ها می توان به بازاریابی تلفنی ، بازاریابی آنلاین یا اینترنتی ، بازاریابی تولید محتوا و ... اشاره کرد. در بازاریابی تولید محتوانکت مهمی وجود دارد که با رعایت آن نکات قطعا می توان در این حرفه موفق عمل کرد اما اگر شما همینطور سرسری و بدون فکر این کار را انجام دهید و فقط بدون هدف بنویسید قطعا نمیتوانید خوب عمل کنید . خیلی از کسانی که کار تولید محتوا را انجام میدهند اشتباهاتی هم انجام می دهند بدون ان که از این اشتباهات اطلاعاتی داشته باشند ، به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا تمام این اشتباهات را بررسی کنیم و شما را از این قضیه آگاه کنیم . 

اگر می خواهید با اشتباهات رایج در تولید محتوا آشنا شوید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

تولید محتوا

 

 تمرکز بیش از حد بر روی یک موضوع

آیا می دانستید تولید تعداد بسیار زیادی از مقالات درباره یک موضوع خاص می تواند اثر منفی در رتبه گوگل شما داشته باشد؟ مطالب شما رقیب یکدیگر می شوند و رتبه های یکدیگر را می دزدند. نتیجه این اشتباه چیست؟ مطالب قدیمی و منسوخ شده شما بالاتر از مطالب جدیدتر قرار می گیرند و یا بدتر، رتبه تمامی مطالب شما افت می کند.

 

محتوای غیر مرتبط بیش از هر چیز دیگری کاربران را اذیت می‌کند.

این یک اصل است. وقتی شما به دنبال جواب سوال‌های خود در یک سایت می‌گردید اگر محتوایی کاملا غیرمرتبط و محتوای آزاردهنده ببینید به سرعت صفحه را ترک می‌کنید. اگر برای مشتریان خود هم محتوا تولید می‌کنید باید این اصل اساسی را در استراتژی محتوا خود بگنجانید. سوالات مرتبط را در محتوای خود بگنجانید و پاسخ‌هایی مرتبط برای آن‌ها ارائه کنید. این دقیقا چیزی است که به آن استراتژی محتوا موفق گفته می‌شود. این سبک محتوا، محتوایی است که تبدیل می‌کند.

حین تولید محتوا باید مخاطبان را حتما در ذهن خود داشته باشید و از نقطه‌نظر آن‌ها به محتوا نگاه کنید. مرتبط بودن محتوا، شما را به یک منبع و مرجع برای مشتریان‌تان تبدیل می‌کند و راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

 

تبلیغ صرف

برخی تولید محتوا را با تعریف وتمجید کردن از خودشان و مهارت هایشان اشتباه می گیرند و انقدر با غلو و اغراق از خودشان و توانایی هایشان داد سخن می دهند که مخاطب مطلب را پس زده و فرار را به قرار ترجیح می دهد.

تعریف بیش از حد سبب بدگمانی مخاطب و گریز وی می شود.

 

 هر چه بهتر بیشتر

برخی بر کمیت تولید محتوا تاکید می کنند و آنقدر به تولید محتوای نازل و بی کیفیت می پردازند که سبب بی اعتباری مجموعه شان می شود.

محتوای تولیدی می بایست دارای ارزش خبری و قابل اتکا باشد در غیر این صورت نه مخاطب می تواند از آن بهره ببرد و نه اینکه تولید کنندگان محتوا به اهداف خود خواهند رسید.

 

 نداشتن برنامه ریزی بلند مدّت 

فرآیند بازاریابی محتوا و هم چنین تولید محتوای متناسب با آن یک رویه طولانی مدت است . این که انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت از یک محتوای تولید شده نتیجه بگیریم زیاد عقلانی نمی باشد . برای تولید محتوای موثر باید به یک مدل ذهنی مشخص دست یابیم . معمولا سازمان ها بودجه تولید محتوا را محدود و مشروط به نتیجه گیری کوتاه مدت می کنند . که خود این موضوع از مهلک ترین اشتباهات در زمینه محتواسازی می باشد .

 

گوگل هدف ماست نه کاربر!

یکی از مهمترین اشتباهات رایج در تولید محتوا این است که گاهی کاربر را نادیده می‌گیریم! تولید محتوا و سئو آن برای موتورهای جستجو خیلی خوب است. باعث می‌شود ورودی‌های هدفمند زیادی از گوگل دریافت کنیم… اما بعد از ورود چه؟ آیا به اینکه چطور این بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل کنید فکر کرده‌اید؟!! قطعاً نه! چون هدف اصلی گوگل بوده است!

از امروز نقشه‌ی تولید محتوا را تغییر دهید و برای کاربران بنویسید. کاربران همان انسان‌هایی هستند که قرار است از شما محصولی خرید کنند یا خدماتی دریافت کنند. آنها ربات نیستند که تکرار کلمات کلیدی مقاله‌ی شما برایشان اهمیت داشته باشد!

در مقالات خود سعی کنید ابتدا بازی با کلید‌واژه‌ها را کنار بگذارید و برای معرفی کالای خود، توضیحات کاملی بنویسید. در آخر از نظر سئو آن را بررسی کنید و ایرادات را رفع کنید.

 

تحقیق نکردن درباره کلمه کلیدی

شک نکنید که تولید محتوای اصولی برای سئو با پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی آغاز می شود. پیشنهاد می کنیم پیش از دست به کار شدن، زمانی را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کنید که می خواهید برای آنها در نتایج جستجو رتبه داشته باشید. فرآیند تحقیق درباره کلمات کلیدی را جدی بگیرید، شاید این فرآیند کمی خسته کننده باشد، اما به شما قول می دهیم که ارزشش را خواهد داشت. پس از این مرحله به سادگی عبور نکنید.

سواستفاده از کلیدواژه‌ها در تولید محتوا
در عصری که خیلی از معیارهای گوگل برای ارزیابی مطالب تغییر کرده است و دیگر تنها به کلیدواژه‌ها بسنده نمی‌کند سواستفاده یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اشتباهی بچگانه است.

گوگل برای مقابله با این ترفندهای بی‌نتیجه از سوی کاربران پنالتی یا جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته است و به محض این که احساس کند شما با استفاده غیراصولی از کلمات کلیدی قصد فریب دادن او را دارید شما را جریمه می‌کند.

با توجه به تغییر و تحولات اخیر گوگل شاید اتخاذ تنها یک کلمه کلیدی در هر مطلب و مانور منطقی روی آن کافی باشد تا گوگل به حسن نیت شما پی ببرد.

 

عدم تعیین نقطه پایان برای هر استراتژی (جویی برتشلر)

بسیاری از افراد و برندها، برای خود اهدافی را مشخص کرده و سریعا اقدامات خود را شروع می کنند. اگرچه تا مدتی نتایج خوبی را به دست می آورند، با این حال به یک باره همه چیز به سمت منفی شدن حرکت کرده و این امر باعث بروز یک بحران خواهد شد. دلیل اصلی این موضوع، به خاطر تعیین نکردن نقطه پایان برای هر یک از استراتژی ها است. درواقع شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از این موارد، یک محدوده زمانی مشخصی داشته و نمی توان انتظار داشت که تا ابد مورد استفاده قرار گیرند. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا فضا برای امتحان کردن موارد جدیدتر، مهیا باشد.

 

هدف نداشتن در بازاریابی محتوا

احتمالا این جمله را شنیده اید که هدف بدون برنامه یعنی آرزو. اگر هدف شما موفقیت در بازاریابی محتوا است، بدون شک باید اهداف بسیار مشخص و شفافی داشته باشید تا بتوانید امید به موفقیت داشته باشید.

طبق گزارشات CMI شرکت های تجاری به طور میانگین حدود 28 درصد از بودجه خود در بازاریابی را صرف بازاریابی محتوا می کنند. بنابراین روشن است که اگر هدف مشخصی وجود نداشته باشد این بخش عظیم از بودجه هدر خواهد رفت و احتمالا شرکت با مشکلات بسیار مهمی روبرو خواهد شد.

 

مخاطبان خود را نمی شناسید

اینکه بتوانید کاربران خود را درک کنید مهمتر از پی بردن به علاقه مندی آنها به محصولات و خدمات شما می باشد. در واقع، این آگاهی از علاقه ی آنها به خود شما و چگونگی دنبال کردن شما می باشد. به طور مثال:

کلمات کلیدی
کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. به خصوص در مبحث سئو و SEM. بایستی بتوانید متوجه شوید که مخاطبان شما چگونه وب سایت شما را می یابند. آیا آنها به جستجوی دقیق کلمات کلیدی می پردازند؟ یا اینکه یک جستجوی گسترده تری انجام می دهند. گذاشتن وقت و انجام تحقیق برای کلمات کلیدی بسیار مهم است. هرگز آن را دست کم نگیرید.

ادبیات بیان
از استفاده از اصطلاحات فنی و تخصصی پرهیز کنید. زیرا مخاطبان شما متوجه منظور شما نخواهند شد. از طرفی نباید در محتوای خود بگونه ای صحبت کنید که از ارزش آن بکاهد. به همین منظور مهم است که شخصیت خریداران خود را بشناسید.

۲۶ آذر ۹۹ ، ۱۴:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

طراحی گرافیک چیست ؟

امروزه طراحی گرافیک بسیار فراگیر شدهاست و خیلی از جوانان هستند که به سمت این رشته و انتخاب آن برای تحصیل جذب می شوند ، شما حتی خواهید کوچک ترین چیز یرا هم بخرید مانند آدامس  متوجه خواهید شد که بر روی بسه های آن طراح ها و شکل هایی وجود دارد که با استفاده از گرافیک طراحی شده اند ،به همین دلیل است که طراحی گرافیک در صنعت بازاریابی بسیار محبوب شده است چرا که خواه نا خواه انسان جذب محصولی می شود که از ظاهر زیباتری برخوردار باشد ، در ادامه مقاله بیشتر با طراحی گرافیک آشنا خواهید شد پس ار می خواهید به طور کامل با این رشته جذاب آشنا شوید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . 

طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک چیست؟

 

گرافیک از ریشه کلمه یونانی گرافیکوس گرفته شده است. بدین معنی که گرافیک، نمایشی بصری روی یک سطح اطلاق میشود.
نظیر دیوارها، کاغذها، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی یک سنگ و غیره که در آن نوعی اطلاع رسانی، چهره نگاری یا سرگرمی وجود دارد.


طراحی گرافیک در ایران

 

موضوع مهم در هنر طراحی گرافیک، وسعت اثر گذاری در مخاطبین است.مقدار تأثیر گذاری چه در ابعاد

کوچک، مانند فروش کالا، و چه در ابعاد بزرگ، همانند مقبول جلوه دادن یک سازمان بین المللی، نه تنها به

محتوی بلکه به کیفیت کار طراح گرافیک هم بستگی دارد.با شناخت درست و کامل بازارهای جهانی و

ضوابط حاکم بر آن ها، کشور ما نیزمی تواند به گروه های صادر کنندگان طراحی گرافیک

بپیوندد و از این روش، در آمدی ارزی تأمین کند.


دو رشته اصلی طراحی گرافیک


گرافیک پیکسلی :
این سبک رو اصطلاحا بهش سبک رئال یا واقعی هم میگن، در طراحی پیکسل همه چی واقعیه و کارتونی نیست اگه توی طرح های پیکسلی زوم کنیم دجار افت کفیت میشیم و طرح به اصطلاح پیکسله میشه، این طرح ها حجم بسیار بالا و کفیت پایینی دارند و تنها مزیتشون اینه که واقعی هستن، فتوشاپ قوی ترین نرم افزاریه که برای پردازش طرح های پیکسلی ساخته شده.

گرافیک برداری :
این سبک دقیقا برعکس سبک قبلیه همه فکر میکنن فتوشاپ بلد بودن یعنی دیگه هم فن حرفین ولی فتوشاپ فقط برای گرافیک پیکسلی تخصص پیدا کرده، گرافیک برداری برخلاف پیکسل یکسری کد های ۰ و ۱ هستش یعنی یا هست یا نیست، وکتورها نمیتونن واقعی بشن تمامی خروجی های طرح های وکتوری همگی کارتونی هستن ولی مزیتشون اینه که حجم خیلی خیلی کمی دارن و توانایی بزرگنمایی بی نهایت دارن!

 

کار اصلی یک طراح گرافیک


طراحان گرافیک، مفاهیم بصری را با استفاده از نرم افزار کامپیوتری و یا دست ایجاد می کنند. آنها با این کار سعی دارند تا ایده های الهام بخش خود را پیاده سازی کنند و در اطلاع رسانی و ارتباط با مصرف کنندگان و زیباسازی دنیای پیرامون استفاده کنند. آنها طراحی  و توسعه هویت بصری شرکت ها و موسسات و کسب و کار های بزرگ و کوچک در اختیار دارند. خلق دنیایی زیبا از رسالت های یک طراح گرافیک است.

 

تاریخچه گرافیک:


طراحی گرافیک به مثابه یک تخصص از اواسط سده۲۰ مطرح شد. تا آن هنگام شرکت ها ومؤسسات تبلیغاتی توسط هنرمندان تجاری اداره می شد. این تخصص ها عبارت بودند از: صفحه بند؛ حروفچین که عنوان ومتن را با تمام جزییات طرح ریزی میکرد؛ تصویرگران که هر نوع آثار ترسیمی مثل نمودارهای فنی را تهیه می کردند.

هنرمندان طراح حروف، روتوش کاران ودیگرانی که طرح های نهایی را برای تکثیر آماده می کردند. امروزه  طراحان گرافیک (طراح گرافیک به انگلیسی: Graphic Designer) با مؤسسات وآتلیه ها همکاری دارند. آنها نه تنها تبلیغات و آگهی ها، بلکه مجلات و روزنامه هایی را که این آگهی ها در آن چاپ می شوند، طراحی می کنند. طراحی گرافیک تا اواخرسده ی ۱۹ آثار گرافیکی، به صورت سیاه و سفید بر کاغذ چاپ می شد. طی چندین سده، کارکرد های اصلی گرافیک اندک تغییری یافته است و هر طرح ممکن است به چند روش مورد استفاده قرار گیرد.

طی دهه ی ۱۹۶۰، طراحی گرافیک به عنوان شیوه ای برای حل مشکلات ارتباطی مطرح شد. به همین ترتیب در رسانه های همگانی نیز به عنوان مد به روز بودن مطرح شد. اما تغییر در سبک آن حاصل چندین عامل مؤثر مانند پیشرفت های فناوری در حوزه ی رسانه و نیز تحولات رایج در جامعه و گسترش تلوزیون و ویدئو بود.

در قرن بیستم تبلیغات و چاپ تجاری، به هنر گرافیک یورش می برد اما آثار چاپی هنری که به وسیله ی ماشین های دستی و به روش های سنتی انجام می گیرد، به زندگی خود ادامه می داد. هنرمندان تجسمی به ابداعات طرح و حروف می پردازند. لیتو گرافی، حکاکی روی چوب و لینو لئوم، تیزاب کاری، سیلک اسکرین و سریگرافی و چاپ های مخلوط، روش هایی  هستند که نقاشان به کار می برند.

 

طراحی گرافیک برای بازاریابی و تبلیغات


وقتی مردم به طراحی گرافیک فکر می کنند، عموما همین حوزه را در نظر می آورند. عالی ترین بازاریابی ها مردم را از منظر احتیاجات و رضایت درگیر خود می کنند و همچنین موجب آگاهی بخشی می شوند.

از آنجایی که مردم معمولا با محتوای بصری بیش تر درگیر می شوند، طراح گرافیک با به سازمان ها کمک می کند تا به شکل موثرتری ارتباط برقرار کرده و ارتقا یابند. این فعالیت می تواند گروهی باشد.

یعنی گروهی از طراحان گرافیک بر روی یک ایده تبادل نظر کنند تا به یک محتوی مناسب و موثر برای بازاریابی دست پیدا کنند. خیلی از کسب و کارها  با وجود توانایی های بالقوه ایی که در خود دارند به خاطر عدم توجه به اهمیت این موضوع، ارتقا نمی یابند. 

۱۸ آذر ۹۹ ، ۲۱:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

نکات لازم در طراحی سایت فروشگاهی

قطعا اگر در خانه خود در راحت ترن حالت ممکن بتوانید هر چیزی را که نیاز دارید انتخاب و خریداری کنید خیل لذت بخش خواهد بود ، کسانی که تجربه خرید های اینترنتی را داشته اند نسبت به این موضوع واقف هستند ،به همین دلیل خیلی از افراد هستند که ترجیح می دهند علاوه بر داشتن فروش و خدمت حضوری به شوه با مشتریان و مخاطبان خود به صورت اینترنتی در ارتباط باشند . این روش نه تنها باری آنا ضرری ندارد بلکه همراه با سود و فروش بالا است . جدیدیا وقتی به بازار می روید خیل از فروشنده ها سایت خود را به خریداران معرفی می کنند . حالا سوالی که ممکن از برای آفراد نا آشنا به وجود آید ان است که یک وب سات فروشگاهی باید چگونه باشد . تا انتهای این مقاله همراه من باشد تا با این نکات مهم و کاربردی آشنا شوید شاید شما هم بخواهید یک وب سات فروشگاهی بزنید بدون آن که لازم باشد به صورت حضوری کار کنید . 

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت های فروشگاهی چه مزایایی دارد؟


کاهش هزینه های مربوط به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی
معرفی بهتر و موثرتر هر کسب و کار
از میان بردن فاصله های فیزیکی
در نظر گرفتن نیاز بازار جهانی جهت ارائه بهتر محصولات فروشگاهی
حذف بسیاری از هزینه های اضافی مانند هزینه مربوط به کارکنان فروشگاه سنتی
ارائه بهتر خدمات به مشتریان و در نهایت رضایت بیشتر آن ها
امکان فروش و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته

 

سئو در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی


روزانه میلیون ها سرچ توسط کاربران در موتور جستجو گوگل انجام می شود. قرار گرفتن وب سایت شما در صدر نتایج گوگل می تواند تاثیر خیلی زیادی در بازدید کاربران از سایت و در نتیجه جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان می گردد.
طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی شما باید به صورتی باشد که از نظر موتور های جستجو مثل گوگل مناسب باشد. طراحی سایت حرفه ای  به صورت درست و بهینه می تواند سئو سایت شما را پایه ریزی کند و پس از آن شما با قرار دادن محتوا مناسب می توانید به هدف خود (نمایش در نتیجه اولیه جستجو در گوگل) دست پیدا کنید.
شرکت طراحی سایت وب وان با بهره گیری از نیروهای خبره و متخصص طراحی  وب سایت را با رعایت اصول سئو سایت فروشگاهی انجام داده و سایت طراحی شده توسط این تیم، در رابطه با سئو و نمایش در نتایج اولیه گوگل مشکلی نخواهد داشت. در واقع وب وان بالاترین کیفیت را در خدمات سئو دارد.

 

تمرکز اصلی در محتواهای سایت های فروشگاهی در چیست؟


در واقع در سایت های فروشگاهی محتواهایی وجود دارد که هرکدام به نوعی بر چند جنبه مورد اقبال خود، تمرکز دارند. نکته ی قابل تامل این است که آیا برای محتواهای سایت های فروشگاهی ساختار تمرکزی وجود دارد یا خیر؟، آیا برای همه ی شرکت های طراحی سایت این ساختار عمومی و یکسان است یا هرکدام بسته به نوع تفکر حاکم، ساختار خود را دارند؟ برای درک بهتر این مطالب به پاسخ دادن به این سوالات می پردازیم.


طراحی فروشگاه اینترنتی


در واقع محتواهای سایت های گوناگون تمرکز خود را بر چندین جنبه پیاده سازی کرده اند که ما تمرکز اصلی این محتواها در سایت های فروشگاهی را بیان می کنیم، یا به عبارتی باید گفت اکثر تمرکز در محتواهای سایت های فروشگاهی در چندین قالب می باشد:
سهولت در فروش محصولات و راحت بودن فرآیند ثبت سفارش به صورت آنلاین در کوتاه ترین زمان.
بروز رسانی منظم و بموقع اخبار، اطلاعیه ها، آگهی و محصولات سایت
معرفی سازمان، مدیریت یا شرکت منبع، قوانین و مقررات حاکم بر فرایند خرید و فروش و مجوزها...
ایجاد برقرای ارتباط مشتریان با سایت به آسانی و داشتن پشتیبانی تمام و کمال.
ارائه نمودن محصولات بر طبق الگوهای خرید مشتریان.

 

پشتیبانی فنی فروشگاه آنلاین 


پشتیبانی فنی مداوم و خدمات پس از فروش بعد از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی همواره یکی از اصول پایه و اهداف اصلی وب رمز در جهت جلب رضایت و تامین آسایش مشتریان بوده است. بر خلاف خدمات فروشگاه ساز های رایج در بازار، ما به ارتباط دائم و موثر با مشتریان و پیگیری و پاسخگویی نیازهای ایشان در قبال خدمات ساخت فروشگاه اینترنتی ارائه شده اعتقاد داریم و وظیفه خود می دانیم همواره به کیفیت خدمات پس از فروش خود توجه داشته و با بهبود کیفیت خدمات و پشتیبانی به خود افتخار می کنیم. سایت های طراحی شده در وب رمز همواره پشتیبانی خواهند شد تا کوچکترین دغدغه ای در خاطر شما بابت به روز رسانی امکانات وب سایت تان ایجاد نشود و با خیال راحت به کار توسعه تجارت آنلاین خود بپردازید.

 

قیمت سایت فروشگاهی


اولین و مهم‌ ترین مسئله ای که همه مشتریان طراحی سایت فروشگاهی نگران آن هستند ، قیمت سایت فروشگاهی است . بدیهی است که طراحی سایت فروشگاهی نسبت به طراحی سایت های دیگر مانند طراحی سایت شرکتی به دلیل امکاناتی که باید در آن قرار بگیرد از جمله: سبد خرید ، مقایسه محصول ، فیلتر محصولات براساس پارامترهای مختلف و ... کار سخت تری است از این رو است که قیمت طراحی سایت فروشگاهی نسبت به سایر وب سایت ها گران تر است اما پارامترهای دیگری هم هستند که در قیمت سایت فروشگاهی تاثیر بسزایی دارند که یکی از مهم ترین آن ها قالب سایت فروشگاهی است . برخی از شرکت های برنامه نویسی از قالب اختصاصی برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده می کنند به گونه ای که صفر تا صد وب سایت را به صورت اختصاصی متناسب با درخواست ها و نیازهای مشتری کدنویسی و طراحی کرده و در اختیار او قرار می دهند . 

 

طراحی سایت فروشگاهی با قالب اختصاصی از امنیت بالاتری برخوردار می باشد اما هم قیمت بالاتری دارد و هم اینکه طراحی آن مدت زمان تقریبا طولانی به طول می انجامد . بنابراین پیشنهاد می شود کاربرانی که فرصت زیادی برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی خود دارند و همچنین از بودجه کافی برخوردار هستند از قالب اختصاصی برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنند . برخی دیگر از شرکت های طراحی سایت از قالب آماده وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده می کنند که برای طراحی سایت فروشگاهی با این قالب نه تنها به بودجه زیادی نیاز نیست بلکه وب سایت فروشگاهی با این روش در مدت زمان خیلی کوتاهی آماده می شود. بنابراین اگر از زمان و بودجه کافی برای طراحی وب سایت فروشگاهی برخوردار نیستید بهتر است از قالب وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید تا هم هزینه کمتری پرداخت کنید و هم اینکه بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید. 

 

لوگو مناسب و گویا


یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در وب سایت فروشگاهی داشتن یک لوگو مناسب و واضح است.

به دلیل اینکه لوگو مانند یک کارت ویزیت هم برای هر نوع کسب و کاری ، چه کوچک و چه بزرگ ضروری است. اگر بخواهیم برای برند های معروف مواردی را بیاوریم، تنها با یک لوگوی شناخته شده ، یک وب سایت حرفه ای و موفق با یک سری عکس و فیلم منحصر بفرد کسب و کار خود و یک دکمه ی خرید کافی است تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

به این مورد باید توجه داشته باشید که زمان زیادی صرف انتخاب لوگو نکنید علت این امر آن است که اگر در طولانی مدت کسب و کار شما موفق شد می توانید لوگوی خود را تغییر دهید و این امر باعث بروز مشکل خاصی برای شما نمی شود. نکته مهم این است که در انتخاب لوگو دقت داشته باشید تا ویژگی های کسب و کارتان در آن وجود داشته باشد.

 

آیکون سیستمهای پرداخت


وبسایت‌ های فروشگاهی با مشتریان زیادی سر و کار دارند که هر مشتری یکی از سیستم های پرداخت را ترجیح می‌دهند. علاوه‌ بر‌این، ممکن است روش‌های پرداخت خاص، محدودیت‌های فنی داشته باشند. در راستای همین امر بهتر است گزینه‌ های پرداخت آنلاین یا درب منزل برای کاربران واضح باشند.

فروشگاه‌های اینترنتی معمولا از کارت‌ های اعتباری بانکها و یا اختصاص دادن کوپن‌های هدیه و سیستم های دیگر به عنوان سیستم‌های پرداخت اصلی خود استفاده می کنند که بهتر است آیکون‌ های هر کدام از این این روش‌ها در پایین صفحه یا در گوشه‌ های بالایی سایت قرار گیرند.

 

امکانات لازم برای یک سایت فروشگاهی


قابلیت پرداخت اینترنتی و آنلاین مطمئن
تبدیل مشتریان به کاربران وفادار سایت
امکان بررسی نتایج تبلیغات محصولات
برخورداری از تم های قوی و جذاب سایت
طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا
عرضه و واردات محصولات در بازار
نگهداری از محصولات خریداری شده تا روز تحویل
دریافت نمایندگی برای فروش محصولات
انتشار در هر سرور و آغاز فروش
مدیریت فیلم ها و تصاویر
کنترل سفارش محصولات از هر مکانی
مدیریت کسب و کار در بازار تجارت و سطح بین المللی
کسب قدرت بیشتر به واسطه ی شرکای دیگر
قابلیت اتصال به سیستم حسابداری و آمارگیری دقیق و جامع
امکان ارائه یک تجربه خرید بزرگ
درج گارانتی بازگشت پول در صورت عدم رضایت
ایجاد تالار گفتگو برای مشتریان ثابت
قابلیت نمایش اسلایدی تصاویر محصولات

۱۱ آذر ۹۹ ، ۲۰:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

نقش بازاریابی دیجتالی در کسب و کار چیست ؟

امروزه فعالیت هایی مانند بازاریابی دیجیتالی جزو یک از مهم ترین بخش های بازاریابی به شمار می روند ، در کل بازاریابی فرایندی است که تاثیربسیار زیادی در پیشرفت و رونق کسب و کار دارد ، در واقع بازاریابی دیجیتالی را می توان نوعی بازاریابی آنلاین در نظر گرفت ، بسیاری از مردم امروز خرید های خود را به صورت آنلاین انجام میدهند و به این طریق به کسب و کار میپردازند ، حتی در مواردی مشاهده شده است که افراد امروزی بیشتر به سمت خرید های آنلاین رو آورده اند و ترجیح می دهند تا در منزل خود به راحتی به فعالیت های خود برسند ، حال وقتی که قرار است یک کسب و کاری به طور آنلاین فعالیت کند نیاز دارد تا شناخته شود ، برای ان باید کار بازار یابی دیجیتالی بر روی آن انجام شود . در این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با بازیابی دیجیتالی آشنا کنیم .

بازاریابی دیجیتالی

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی

در این مقاله به طور خلاصه ابزارهای بازاریابی دیجیتالی را معرفی و به گقتن عناوین آن‌ها بسنده‌ می‌کنیم؛ اما در مقالات آینده به طور مفصل به سازوکار و میزان تاثیرگذاری هریک خواهیم پرداخت. این ابزارها عبارتند از:

 بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO)
 بازاریابی از طریق موتور جستجو
 بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
 بازاریابی محتوایی
 بازاریابی از طریق ایمیل
 تبلیغات آنلاین
 تبلیغات صفحه‌ی ورود

 بازاریابی از طریق گوشی‌های هوشمند


۵ گام برای ورود به عرصه بازاریابی دیجیتال

1. گزینش فناوری بازاریابی مناسب
ارائه ارزش و تجربه رضایت بخش برای مشتری مستلزم فناوری بازاریابی است که می‌تواند فرآیندها را خودکار سازد، تعاملات را شخصی‌سازی کند و فعالیت‌های مختلف را هماهنگ کند. فناوری‌های بازاریابی به‌طور اخص نقشی کلیدی در هدایت اکوسیستم بیش از 2 هزار پشتیبانی‌کننده فناوری تکنولوژی دارند تا راه‌حل‌های ارائه شده بیشترین تاثیر را بر تجربه مشتری داشته باشند. این فناوری‌ها همچون پلی میان تجربه مشتری و فعالیت‌های بازاریابی عمل می‌کنند.

.
2. استفاده از بهترین مقیاس‌ها برای پیشبرد موفقیت

فناوری در حال حاضر در حال تبدیل شدن به جام طلایی برای بازاریابی است: توانایی نظارت، پیگیری و مدیریت اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی. ارزیابی اثربخشی باید بر اساس مقیاس‌هایی فراتر از مجموعه‌ای از معیارهای محدود موجود صورت بگیرد. برای نمونه درحالی‌که کسب‌وکارهای مختلف گرایش بیشتری به مشتری محوری پیدا می‌کنند، معیارها هم باید بر فعالیت‌های مشتریان تمرکز کنند نه فقط محصول یا فرآیندهای منطقه‌ای.

 

3. پیاده‌سازی فرآیندها و هدایت
فناوری فراهم آورنده تجربه مشتری است، اما مستلزم حضور افراد، فرآیندها و هدایت است تا از انجام آنچه که از فناوری انتظار می‌رود اطمینان حاصل شود. شکست در ایجاد دستورالعمل‌هایی برای تعیین نحوه به‌کارگیری بخش‌های مختلف سازمان از تکنولوژی و چگونگی تسهیم داده در سراسر سازمان ممکن است منجر به تلاش‌هایی در سازمان شود که به سردرگمی و مانعی برای مقیاس‌گذاری تبدیل شود.


4. درک واقعی مشتریان

همانند هر رابطه معنادار دیگر، درک و شناخت مشتری همچون یک تعهد است. ردیابی، تحلیل و تفسیر رفتار مصرف‌کننده و نگرش  وی باید به فرآیند مداوم و حتی دقیقه به دقیقه تبدیل شود. چنین رو یکردی نه‌ تنها گامی مهم در هدف‌گذاری و شکل دادن به محتوا و تجارب تلقی می‌شود، بلکه در بهینه سازی نحوه ارائه یک قابلیت مهم از اهمیت برخوردار است. این امر مستلزم مجموعه‌ای گسترده از داده‌ها و ابزارهایی است که به‌منظور تحلیل بخش‌های ویژه‌ای از مشتریان و رفتار آنان با هدف به دست آوردن فرصت‌ها و البته پیش‌بینی اقدامات آتی به‌کار گرفته می‌شود.

 

5. ارائه یک تجربه برتر
وقتی یک مشتری تجربه‌ای بد از تعامل با کسب‌وکار شما داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟مسلما از ادامه تعامل صرف‌نظر خواهد کرد. تجربه بد برای مشتری ممکن است در هر مقطعی اتفاق بیفتد، بنابراین پیگیری صحیح فرآیند خرید مصرف کننده مستلزم این است که همه چیز مناسب باشد. پاسخ به انتظارات مصرف کننده مستلزم تشخیص و نقشه برداری از تمامی مراحلی است که تجربه مشتری را شکل می‌دهند و نه تنها فناوری‌ها و فرآیندهای مورد نظر را مشخص می‌کنند بلکه تمامی عملیات مختلف در سراسر سازمان که به‌منظور ارائه تجربه مثبت برای مشتری مورد نیاز است را هماهنگ می‌کنند.

 

عملکرد محتوا و تولید مشتری

تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده و آن را از طریق پست به مردم ارسال می کنید. این بروشور یک شکل از محتوا است، البته آفلاین. مشکل این است که شما هیچ نظری ندارید که چه تعداد افراد بروشور خود را باز کرده یا چند نفر آن را مستقیم به سطل زباله انداختند.

حالا تصور کنید که این بروشور را در وب سایت خود داشته باشید. شما می توانید دقیقا مشخص کنید که چه تعداد افراد صفحهای آن را مشاهده کرده و شما می توانید اطلاعات تماس کسانی را که بروشور را دانلود کرده اند از طریق فرم ها بدست آورید. نه تنها می توانید اندازه گیری کنید که چه تعداد افراد با محتوای شما در تماس هستند، بلکه شما نیز می توانید مشتریان بالقوه خود را از طریق این اطلاعات شناسایی کنید.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال

ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیت‌های روزانه خود را به تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیت‌های روزانه انسان نقش خواهد داشت. از این‌رو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب می‌ماند. در ادامه، به معرفی انواع بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید و از این روش‌ها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید.

 

ضرورت بازاریابی آنلاین

ظهور شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش حضور افراد در اینترنت شده است. به عنوان مثال تا چند سال پیش تعداد رقبا در بازی‌های آنلاین اندک بوده و این بازی‌ها بسیار ساده بودند. تعداد شبکه‌های مجازی اجتماعی محبوب نیز اندک بود. از این رو هر فردی به راحتی با قرار دادن چند مطلب، تعداد مخاطبان خود را افزایش می‌داد. اما امروزه شرایط پیچیده‌تر شده است.

امروزه تعداد شبکه‌های اجتماعی، روش‌های موجود برای تبلیغات و روش‌های تولید محتوا افزایش یافته‌اند. به علاوه رسانه‌هایی نیز که در گذشته برای تولید محتوا استفاده می‌شدند، آنالوگ بودند مثل پرینتر، رادیو و تلوزیون. اما امروزه از اینفوگرافی، گیف‌ها و … برای این منظور استفاده می‌شود. که همه این موار بیانگر رشد روند بازاریابی دیجیتال می‌باشند.

 

۰۴ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی