این روز ها دنیای اینترنت و ارتباطاطت بیپسیار پیشرفت کرده است و کاربران  ومردم برای هر چیز یکه با ان مواجع می شوند و می خواهند اطلاعاتی راجع به هر چیزی به دست  آورند به سراغ سرچ و جست و وجوس لن در گوگل می روند . حال سوالی که در این جا وجود دارد این است که چگونه جستجوی سایت خود را بهبود ببخشیم ؟
در ادامه ما سعی کرده ایم تا راه هایی که باعث می شود تا به طریق ان ها جست و جوی سایت خود را بهبود ببخشیم  را باری شما اورده ایم و سعی کدیم هر کدام از ان ها را به صورت جداگانه بررسی و معرفی کینم . 

از آمار و ارقام موتورهای جستجو به ویژه گوگل چه می دانید؟ جالب است بدانید که فقط در گوگل در هر یک ثانیه بیش از 40 هزار نفر به جستجو می پردازند.  چنین آمار و ارقام باورنکردنی نشان می دهد که دنیای اینترنتی امروز چه مقدار مخاطب داشته و سهم تجارت های گوناگون از این همه مخاطب چقدر است

 

 

محتوای با کیفیت ایجاد کنید
محتوا اولین و مهمترین عاملی است که می تواند توجه مخاطبین شما را جلب کرده و دلیلی برای ماندن آن ها در وب سایت شما باشد. متخصصین وب محتوای با کیفیت، مرتبط و مفهومی را درست مثل دانه پاشیدن برای پرندگان می دانند. مطمئن باشید اگر قرار است کاربری را در وب سایت خود نگه دارید، فقط با محتوا می توانید این کار را انجام دهید.

همانطور که پیش از این نیز در مقالات دیگر مدیر وب گفتیم، در مبحث بازاریابی اینترنتی مقوله ای وجود دارد که وب مسترها را تشویق می کند تا با راه اندازی یک سیستم و استراتژی، سعی در نگه داشتن کاربران در وب سایت خود کنند. به آن زمانی که مخاطبین شما در وب سایت شما بمانند زمان سکون یا Dwell Time گفته می شود. Dwell Time تأثیری مستقیم و کاملاً طبیعی در رتبه بندی وب سایت ها دارد و موتورهای جستجو این زمان ها را به واسطه ربات های پیشرفته خود می سنجند.

 به دنبال چه هستید؟

در گام اول باید بررسی کنید که مخاطبان شما چه کلماتی را جستجو میکنند. به عنوان مثال اگر در حوزه کیف و کفش مردانه فعالیت میکنید، احتمالا کلماتی مانند خرید کیف چرم، قیمت کیف مردانه و .... عباراتی است که توسط مشتریان احتمالی شما جستجو می شود.

اما این کلمات را از کجا پیدا کنید؟ راه های زیادی برای این کار وجود دارد. راه اول پیشنهادات (suggestion) گوگل است. در اتنهای هر صفحه جستجو و یا در ابتدای صفحه اول، زمانی که کلمه ای را جستجو میکنید گوگل لیستی از کلمات مشابه را به شما پیشنهاد می کند. این کلمات توسط همان مخاطبان در زمان های دیگر و مرتبط با موضوع شما سرچ شده است.

از دیگر ابزارها trends.google.com است که میزان محبوبیت کلمات را به شما بر اساس محل جغرافیایی و در بازه زمان مختلف نشان می دهد. ابزار دیگر kwfinder بوده که این ابزار نیز 50 کلمه کلیدی مشابه را به شما پیشنهاد می دهد. البته کاربردهای دیگری نیز دارد که در گام بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.

در این گام سعی کنید تا حد امکان کلمات کلیدی پیدا کنید. گاهی برای پیدا کردن کلمه کلیدی بهتر است به رقبای مستقیم خود نگاهی بیندازید. آنها در سایت خود چه کلماتی را بهینه کرده اند. برای این کار از ابزارهای alexa و similarweb استفاده کنید. کوتاه و بلند بودن کلمات کلیدی فرقی نمی کند و ترجیحا به طور مساوی از هر دو نوع آنها در لیست خود داشته باشید. علت ایت کار در گام بعدی مشخص می شود.

 

سایت خود را برای جستجوی صوتی آماده کنید

جستجوی صوتی به راحتی در زندگی بسیاری از افراد جا افتاده است. شاید شما فقط از Siri اپل ، Amazon Echo یا دستیار Google استفاده کنید تا فقط سه مثال را ذکر کنید. با شیوع بیشتر این فناوری ، باید در نظر بگیرید که جستجوی گفتاری چه تاثیری بر تلاش شما در زمینه جستجوگرها می گذارد

سایت برای جستجوی صوتی آماده کنید
تفاوت اصلی بین استراتژیهای معمول SEO و بهینه سازی برای جستجوی صوتی شامل استفاده از “عبارت طبیعی” بیشتر است. به هر حال ، جستجوهای متنی معمولاً شامل عبارات سبک و فشرده مانند “بهترین میزبانی وبلاگ 2019” است. با این حال ، اگر بخواهید از صدای خود برای جستجوی همان اطلاعات استفاده کنید ، احتمالاً جمله ای از این جمله را می گویید: “بهترین میزبانی وبلاگ های امسال چیست؟”

آیا توجه دارید که چگونه عبارت دوم طبیعی تر و قابل ملاحظه ای طولانی تر است؟ این بدان معناست که شما همچنین می خواهید محتوای خود را برای کلمات کلیدی طولانی مدت به میزان بهینه سازی کنید . از آنجا که هدف نهایی استفاده از کلمات کلیدی است که افراد احتمالاً آنها را جستجو می کنند ، این ممکن است در واقع کار شما را آسان کند ، زیرا نیازی نیست جملات کلیدی دست و پاگیر را در محتوای خود جمع کنید.

 

تهیه لیستی از کارها و زمانبندی

در مرحله بعد سئوکار جهت افزایش رتبه وب سایت لیستی از کلیه کارهایی را که می توان به بهبود رتبه وب سایت کمک کرد، تهیه می نماید. این لیست شامل  بهینه سازی on-page و بهینه سازی off-page است.

بهینه سازی on-page به کنترل مستقیم کدها درون وب سایت مرتبط می شود که تمام تلاشهای بهینه سازی در این قسمت است زیرا بهینه سازی on-page بیشترین تاثیر را در نتایج موتور جستجو خواهد داشت. بهینه سازی off-page کلیه کارهایی است که در خارج از وب سایت می تواند در افزایش رتبه وب سایت موثر باشد که این قسمت از فرآیند بهینه سازی سئوکار نامحدود است و توسط مهندسین سئوکار جهت بدست آوردن لینک های بیشتر برای وب سایت می تواند بصورت مستمر انجام می شود. بعد از مشخص شدن کارها برای آنها یک زمانبندی در نظر گرفته می شود و با توجه به نقطه هدف وب سایت اهمیت هر کدام از این کارها نیز در این زمانبندی مشخص می شود.

 

ساختار URL

آدرس صفحه اولین چیزی است که موتورهای جستجو آن را بررسی می کنند. اگر URL سایت شما به هر دلیلی قبلا جریمه شده باشد، گوگل آن را نشان نخواهد داد. هچنین اگر آدرس به صورت کاملا نامشخص باشد و از کاراکترهای نامعلوم در آن استفاده شود، جریمه می کند. بهتر است که آدرس صفحه کوتاه و قابل حفظ باشد و از کلمات کلیدی اصلی در آن نیز استفاده شود.

زمان بارگذاری صفحه خود را بهبود بخشید:
بارگیری کند یک وب سایت به دو طرفه ضربه می زند. اولا، گوگل میزان سرعت بررسی را شناسایی می کند که باعث آسیب رساندن به رتبه بندی سایت شما می شود. در مرحله دوم، سرعت آهسته باعث کاهش میزان تبدیل مشتری می شود و میزان رها شدن را برای کسب و کار شما تقویت می کند. فاکتور دوم به اولین مورد پیوند دارد، زیرا بازدیدکنندگان با وب سایت شما ارتباط برقرار نمیکنند و در نتیجه رتبه بندی موتورهای جستجو را از دست می دهند.

زمان بارگذاری صفحات آهسته، به دلیل محاسبه آمازون، سالانه 1،6 میلیارد دلار از فروش را از دست می دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که 40 درصد از بازدیدکنندگان یک سایت را ترک می کنند اگر صفحه بیش از 3 ثانیه بارگذاری شود. بیش از آن 80 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت آهسته بارگیری را بازنویسی نمی کنند.

از سوی دیگر بازدیدکنندگان در صورت بارگیری سریع صفحات، به جلو می روند. این به حداکثر نیاز برای بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما می دهد. شما می توانید با چک کردن زمان بارگذاری وب سایت خود و سپس سرعت سایت خود را ارتقا دهید. بهینه سازی تصاویر یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگیری است.

 

بهینه سازی تصاویر:

عکس ها برای فریب دادن توجه تماشاگر شما تحسین می شوند. جای تعجب نیست که تصاویر برای صحبت با صدای بلند تر از کلمات شناخته شده است. در حالی که با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای وب سایت شما یک قاعده کلی است، راه هایی برای بهینه سازی تصاویر و نیز بهبود زمان بارگذاری صفحه وجود دارد.


عواملی مثل اندازه و قالب فایل نقش مهمی در ارتقا رتبه بندی ارگانیک خود دارند. تصاویر بزرگ زمان زیادی را در بارگیری میگذرانند، که باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه می شود و رتبه بندی جستجوی موتور شما را به خطر می اندازد. برای این منظور، تصاویر را برای بهینه سازی آنها فشرده یا تغییر دهید.

شما همچنین می توانید از کلمات کلیدی در عنوان تصویر، توضیحات، برچسب ALT، نام فایل و عنوان استفاده کنید. این باعث می شود لینک مرتبط بین محتوای تصویر شما و موتورهای جستجو، بنابراین،باعث بهبود SEOمی شود.