آخرین مطالب روز

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

اینستاگرام چیست ؟

یکی از محبوبیت ترین اپلیکیشن ها در حال حاضر در دنیا اینستاگرام می باشد . اینستاگرام به نحوی پیشرفته شده است که حتی از آن به عنوان  وسیله ای برای درآمد زایی استفاده میکنند  اما با این حال عده ای هم هستند که با اینستاگرام آشنایی چندانی ندارد این افراد معمولا افراد سن بالا و یا کودکان و نوجوانانی می باشند ، بنابراین ما در این جا تصمیم گرفته  ایم تا به این سوال پاسخ دهیم و در مورد تاریخچه اینستاگرام  همچنین میزان درآمد و نقاط ضعف و قدرت آن صحبت کنیم . نکته جالب توجهی که می خواهم بگوییم این است که اینستاگرام چنان توانسته  درآمد بالایی برای مالکش به دست آورد که او را جزو چندین فرد ثروتمند جهان قرار داده است و تنها چند ساعت اختلال کوچک در اینستا  باعث شده تا ثروت آن به حد زیادی کم شود . 

اینستاگرام چیست

اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام (Instagram) شبکه‌ای اجتماعی بر پایۀ ارسال عکس و ویدئوست؛ یعنی برای پست‌کردن مطلب در اینستاگرام، حتماً باید عکس یا ویدئویی نیز همراه آن مطلب داشته باشید. اینستاگرام این امکان را به کاربر می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، Twitter، تامبلر، آمبا و اوکی‌رو منتشر کند. همچنین کاربر می‌تواند از فیلترهای دیجیتال پیش‌فرض داخل اینستاگرام برای عکس‌ها و ویدئوهایش استفاده کند. برای اطلاع بیشتر از ترفند‌های اینستاگرام مانند سایز عکس در اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.

اینستاگرام را کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کرایگر (Mike Krieger) بنیان‌گذاری کردند. واژۀ اینستاگرام ترکیبی از دو واژۀ Instant Camera و Telegram بوده و ‌معنای آن، پیام‌رسانی فوری از طریق عکس و ویدئوی گرفته‌شده توسط دوربین تلفن همراه است.

نسخۀ اولیۀ اینستاگرام در مهر ۱۳۸۹ منتشر شد. این شبکۀ اجتماعی به‌سرعت در بین مخاطبان محبوبیت پیدا کرد و تعداد کاربران آن تا خرداد ۱۳۹۰ به بیش از ۱۰میلیون و تا ۲۵ آذر ۱۳۹۵ به ۶۰۰میلیون نفر رسید. براساس آخرین اعلام اینستاگرام، در حال حاضر ماهانه بیش از ۸۰۰میلیون کاربر فعال، در اینستاگرام مشغول فعالیت هستند.

اینستاگرام از طریق چهار نسخۀ اندروید، آی.او.اس و ویندوز و وب در دسترس کاربران خود قرار دارد. هریک از نسخه‌های ویندوز و وب در مقایسه با نسخه‌های اندروید و ای او اس محدودهایی دارند.


اینستاگرام در زندگی

اگر سبک زندگی را مجموعه‌ای از رفتارها یا تمایلات فردی یا گروهی بدانیم که همه جنبه های زندگی انسان را در برگرفته است، با مجموعه‌ای از انتخابات روزانه از نحوه استفاده از درآمد، مدت زمان کار، چگونگی لباس پوشیدن، تغذیه، نحوه آرایش، رفتارهای فرهنگی و... روبه‌رو می‌شویم که ابزار نمایش موقعیت اجتماعی افراد از لحاظ اقتصادی و فرهنگی است.با این تعریف از سبک زندگی، بی‌گمان شاه‌راه نمایش روزانه سبک زندگی افراد یک جامعه متصل به شبکه جهانی اینترنت، شبکه‌های اجتماعی هستند.

رسانه‌های اجتماعی که با رشد روزانه فناوری اطلاعات در حال نفوذ در جامعه هستند، به دسترس‌‎ترین ابزار برای بروز وقایع روزمره زندگی کاربران مبدل شده‌اند. کاربران در هر لحظه، حالت‌های مختلف زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌کنند. اما ویژگی‌های فنی و تراکم کاربری هر شبکه‌ اجتماعی، فضای غالب بر محتوای به اشتراک گذاشته و تعاملات کاربران آن را تغییر می‌دهد. اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مبتنی‌بر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است، با اختیار گذاشتن ابزار ویرایش و بارگذاری تصویر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های اجتماعی است.

امروزه با تقویت دوربین‌های موبایل‌ها به علاوه امکان اتصال به اینترنت، عکاسی به یک امر عادی تبدیل شده است. کاربران زیادی در سراسرجهان به طور روزانه با گوشی‌های خود از زوایای مختلف زندگی روزمره عکس می‌گیرند و آن را منتشر می‌کنند. بی‌شک فضای غالب بر اینستاگرام، به‌عنوان یک شبکه اجتماعی عکس‌محور با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت‌های محتوایی دارد. در اکثر رسانه‌های اجتماعی، کاربران با حجم قابل‌توجهی از متن، لینک، خبر و گزارش روبه‌رو هستند، در حالی که در اینستاگرام یک فضای مربعی‌شکل در صفحه به نمایش عکس از لیست دوستان کاربر بسنده می‌کند و امکاناتی چون لایک و نظردهی یا برچسب‌های محتوایی و مکانی، اینستاگرام را محبوب کرده است.

فضای محتوایی اینستاگرام پر است از تصاویر غذاهای پخته‌شده یا خورده‌شده توسط کاربران، گزارش‌های آنلاین از سفر، میهمانی‌های کوچک، کنسرت‌های موسیقی، مراسم‌های آیینی، رستوران‌گردی و کافه‌نشینی، قدم‌زدن در کوچه و خیابان و پارک‌ها و...

محبوبیت و میزان رشد

این اپلیکیشن بعد از انتشار در سال ۲۰۱۰ خیلی سریع محبوبیت فراوانی را در بین افراد پیدا کرد.

برای پی بردن به نحوه رشد آن در بین کاربران به آمار های توجه فرمایید : یک میلیون کاربر ثبت نامی در عرض دو ماه ، ده میلیون کاربر در یک سال ، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال تا سپتامبر ۲۰۱۷ و  یک میلیارد کاربر فعال در ژوئن 2018.

در آپریل ۲۰۱۲ فیسبوک این سرویس را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد.

تا اکتبر ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ میلیارد عکس به این سرویس آپلود شده است.

با اینکه این سرویس توسط مخاطبان تحسین میشود اما توسط منتقدان به جهت ادعاهای سانسور و محتوای غیر اخلاقی که توسط کاربران آپلود شده است مورد سرزنش واقع شده است.


تغییرات اینستاگرام

از جمله تغییرات مهمی که در برنامه شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفته تغییر به منظور کاهش اندازه نسخه اندروید برنامه اینستاگرام به نفس و همچنین افزایش و بهبود کارایی و تقویت رابط کاربری انجام گرفته است دیگر تغییرات مهم به برنامه اینستاگرام اضافه شدن بخش استوری که یک قابلیت کاربردی در این اپلیکیشن به شمار می‌آید میباشد.

این دو تغییر از جمله تغییرات مهم و بزرگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده‌اند، پس از اعمال این تغییرات همواره آپدیت ها و به روز رسانی ها و تغییرات جدیدی به اینستاگرام اضافه شده است.

از آنجا که بعد از اضافه شدن قابلیت استوری و استقبال بسیار خوبی که کاربران از آن داشتند اینستاگرام تصمیم گرفت که قابلیت جدید دیگری را نیز به نام استوری زنده یعنی همان لایو به اینستاگرام اضافه کند.

مطمئنا اکثر شما از اینستاگرام فارسی استفاده می کنید، جهت کم کردن مصرف اینترنت اینستاگرام فارسی لازم است که مواردی که در این مقاله آموزشی گفته می شود را رعایت کنید.

به این دلیل در اینستاگرام مصرف اینترنت به شکل قابل توجهی افزایش می یابد، چون که این رسانه اجتماعی دارای حجم زیادی فیلم و عکس می باشد، و شما باید برای کاهش مصرف اینترنت خود تنظیماتی برروی اپلیکیشن اینستاگرام، تنظیماتی برروی تلفن همراه خود، و همچنین غیر فعال کردن آپدیت اینستاگرام در گوگل پلی انجام دهید.

بنابراین تمام مراحل زیر را گام گام با ما انجام دهید. همچنین برای یادگیری تصویری مراحل زیر و آموزش تکمیلی تر از مقاله چگونه مصرف اینترنت اینستا را پایین بیاوریم استفاده کنید.

این قابلیت در ابتدا به صورت آزمایشی و برای کاربران آمریکایی فعال شده بود و بعد از مدتی از حالت آزمایشی خارج شد تا تمام کاربران دیگر اینستاگرام نیز بتوانند از آن استفاده کنند کاربران به واسطه این قابلیت می تواند به صورت زنده از خود ویدیو تهیه کنند و با دنبال کنندگان خود صحبت کنند و به اشتراک بگذارند.

مخفف اینستاگرام به انگلیسی 

همان طور که گفته شد کلمه Instagram از ترکیب دو کلمه Instant Camera و Telegram به معنی تلگراف و دورنگار ساخته شده است که احتمالا اسم مخففی که توسط کاربران روی آن گذاشته شده یعنی Insta را زیاد شنیده اید.

نقاط ضعف اینستاگرام

متاسفانه هر اپلیکیشنی دارای نقاط ضعفی می باشد، اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. مثلا اگر در این برنامه از عکس یا فیلمی خوشتان آمد، نمی توانید به صورت مستقیم آن را دانلود نمایید و باید از یک اپلیکیشن کمکی مثل اینستا دانلودر استفاده نمایید. استفاده از این نرم افزار هم بسیار راحت است. کافی است از سه نقطه ی بالای پست منتخب خود، کپی لینک را انتخاب کرده و وارد اینستا دانلودر شوید. برنامه به صورت خودکار اقدام به دانلود آن فایل می نماید.

تنها پست ها نیست که گزینه ی مستقیمی برای دانلود ندارد، استوری ها نیز همین مشکل را دارند. بنابراین برای حل این مشکل نیز باید از یک اپلیکیشن کمکی دیگر به نام برنامه دانلود استوری اینستاگرام story saver app استفاده کنید. این برنامه به صورت خودکار وضعیت های دیده شده ی شما در این پیام رسان را ذخیره می کند و می توانید به راحتی به همه ی آنها دسترسی داشته باشید.

۲۵ مهر ۰۰ ، ۱۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

برای بالا بردن تعداد بازدید سایت خود چه کنیم ؟

 خیلی از افراد سوالات زیادی در مورد این که چگونه  میزان بازدید سات خود را بالا ببرند از ما سوال می پرسند که در پاسخ به سوال این عزیزان لازم است بیان کنیم که بهرتین راه برای افزایش  بازدیدی که سایت تولید محتوا و سئوی خوب می باشد . در حقیقت خیلی از افراد  هستند که برای کسب و کار خود نیز سایت طراحی می کنند اما پس از مدتی  شکایت از این دارند که این سایت طراحی شده  نه تنها برای آن ها درآمد زا نبوده است بلکه حتی هزینه و خرج بر روی دست آن ها گذاشته است .

در واقع برای آن که یک سایت بتواند دیده شود نیاز است تا راهکگار هایی بر رو آن انجام شود و همانند  نوزادی که برای بزرگ شدن نیاز به مادر و پدر خود دارد برای بزرگ شدن یک سایت  هم نیاز است تا افرادی بر روی ان کار کنند . در ادامه  ما راه های افزایش بازدید سایت را برای شما معرفی خواهیم کرد به یاد داشته باشید وقتی که میزان بازدید کنندگان سایتی زیاد شود بدین ترتیب می توان از آن سایت برای خود درآمد زایی کرد .  

راه های افزایش بازدید سایت

بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

در همان شروع کار برای بالا بردن بازدید سایت، باید تمرکزتان روی پیدا کردن کلمات کلیدی باشد که نشان‌دهنده محتوای بلاگ شماست. معمولا تمرکز شما باید روی انتخاب یک یا دو کلمه کلیدی برای هرکدام از صفحات وب‌سایت‌تان باشد. ضمن اینکه می‌توانید از ابزارهای SEO و ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی برای پیدا کردن کلمات مرتبط کمک بگیرید.
در ابتدا روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که حجم جستجوی آنها کمتر از ۱۰ هزار جستجو در ماه باشد. بعد از اینکه چند ماه از راه‌اندازی بلاگ‌تان گذشت و صفحات محصول خود را بهینه‌سازی کردید، می‌توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که حجم جستجوی بیشتری دارند.
ترفند اصلی برای افزایش بازدید سایت در این قسمت این است که اول بتوانید پی‌ریزی قدرتمندی از کلمات کلیدی مرتبط داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که باید تا می‌توانید از مزایا و ظرفیت‌های بلاگ خود در فروشگاه آنلاین‌تان بهره ببرید؛ چراکه روی افزایش بازدید جستجوی گوگل به صورت ارگانیک تاثیر خیلی زیادی دارد.

 

افزایش رتبه سایت چه رابطه‌ای با افزایش بازدید سایت دارد؟

بعد از آشنایی با بحث بازدید و ترافیک سایت، بهتر است با بحث رتبه سایت، موضوع مرتبط دیگری که دانستن آن بسیار مهم است آشنا شوید. اگرچه رتبه سایت دقیقاً با بازدید و ترافیک سایت مرتبط است؛ اما فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می‌شوند ممکن است لزوماً در افزایش بازدید سایت نقشی نداشته باشند.

شما با ایجاد بستری مناسب و کسب بازدیدهای روزانه می‌توانید رتبه سایت خود را نیز به مقدار زیادی بهبود دهید. اما از جایی که رتبه‌بندی سایت‌ها کمی پیچیده‌تر است، برای همین باید در کنار مسائل گفته شده در مورد افزایش بازدید وب‌سایت، به موارد دیگری نیز توجه کنید. در ادامه و در بخش‌های مختلفی که در این مقاله ذکر شده است، روش‌های بهبود بخشیدن هر دو مورد گفته شده است.

همان‌گونه که گفتیم، ترافیک‌های ارسال شده به وب‌سایت شما می‌تواند از طرف بازدیدکنندگان انسانی یا رباتی باشند. از مهم‌ترین ربات‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، ربات‌ها و الگوریتم‌های معروف گوگل هستند که به منظور بررسی و آنالیز سایت‌ها و رتبه‌بندی‌ها، وارد سایت‌ها می‌شوند. گوگل تنها منبع ارسال این ربات‌ها نیست و به همین خاطر در میان این ربات‌ها، بدافزارهایی نیز به منظور سرقت اطلاعات و یا تخریب بخش‌هایی از یک سایت وجود دارند. به همین دلیل است که بحث امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در بازاریابی اینترنتی است.

 

تولید و انتشار فایل های صوتی

تولید فایل های صوتی یا پادکست هم کار بسیار ساده ای است. کافی است مقالات سایت خود را به صوت تبدیل کنید. همچنین ای بوک های خود را که از قبل نوشته اید را هم می توانید به کتاب صوتی تبدیل کنید و دوباره آن ها را منتشر کنید. به همین سادگی است. برای اشتراک محتوای خود فقط باید آن را به فرمت های مختلف تبدیل کنید.

تنها دلیلی که می گویم باید فایل صوتی تولید کنید برای انتشار آن ها است. زمانی که فایل صوتی ایجاد کنید به راحتی می توانید آن را در سایت های اشتراک صوت مثل “شنوتو” و “تهران پادکست” منتشر کنید.

 

اشتراک فایل صوتی

این سایت ها در روز ترافیک بالایی دارند و می توانند در افزایش بازدید سایت تان به شما کمک بسیاری کنند.

سایت های دیگری هم هستند که کتاب صوتی به اشتراک می گذارند که می توانید از آن ها هم برای اشتراک فایل های صوتی خود استفاده کنید.

 

برای مخاطب + گوگل محتوا بنویسید

تولید محتوای کاربرپسند در اولویت است اما گوگل هنوز به آن قدرت و هوشمندی نرسیده است که مثل یک انسان محتوای خوب را از بد تشخیص دهد. پس باید بین کاربرپسندی و گوگل‌پسندی تعادل برقرار کنید.

با این که هوش مصنوعی و الگوریتم‌های گوگل هر روز قوی‌تر و قوی‌تر می‌شوند اما هنوز هم باید در انتخاب و توزیع کلمات کلیدی در متن، نوشتن میان‌تیترها و... براساس اصول سئوی محتوا کار کنیم.

در وبلاگ نوین کلی مقاله برای آموزش تولید محتوای با کیفیت پیدا می‌کنید. برای یادگیری سریع‌تر و پروژه‌محور، دوره‌های ویدیویی آنلاین تولید محتوا در آکادمی نوین را پیشنهاد می‌کنیم.

 

گرفتن بک لینک

یکی از روش‌های قدیمی بالا بردن محبوبیت سایت نزد گوگل استفاده از بک لینک می‌باشد که می‌توان به صورت خرید بک لینک و یا ساخت بک لینک رایگان از آن بهره برد، این روش به صورت مستقیم در افزایش بازدید سایت تأثیر ندارد ولی می‌تواند محتواهای منتشر شده درون سایت شما را نزد گوگل محبوب کرده و کلمات کلیدی صفحات داخلی سایت را در صفحه اول گوگل قرار دهد.


ز بلاگ استفاده کنید: کاربران بلاگ را دوست دارند همیشه اسم بلاگ حس متفاوتی در کاربران ایجاد میکند زیرا تعریف بلاگ با سایت متفاوت میباشد و همه چیز در بلاگ کوتاه اما کامل است.اسلاگ وبلاگ هم از نظر موتورهای جستجو و هم کاربران متفاوت است و مطالب این بخش را بیشتر مورد مطالعه و بررسی قرار میدهند.

 
بازدید سایت چگونه می تواند به سئو کمک کند؟

به صورت کلی شما برای اینکه بتوانید توجه موتورهای جستجو نظیر گوگل را نسبت به برند سایت خود جلب کنید، باید تبلیغات بنری و کلیکی فراوانی انجام دهید. به شکلی که این تبلیغات باعث شود ترافیک مستقیم سایت شما افزایش پیدا کند و در عین حال نیز کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند. به عبارت دیگر، فاکتورهایی مثل بانس ریت، میزان ماندگاری کاربر در صفحات و نرخ بازگشت کاربر میزان قابل قبولی باشد.

برای اینکه بتوانید چنین بازخوردی را برای سایت خود فراهم آورید، نیاز به صرف هزینه های بالایی دارید. اما سیستم افزایش بازدید سایت کلیک اول، می تواند با رعایت تمام این فاکتورها، اعتماد گوگل را نسبت به سایت شما افزایش داده و باعث کاهش هزینه های تبلیغاتی و سئوی سایت شما شود. چرا که تمام فاکتور های رتبه بندی گوگل، به بازدید های برند وب سایت شما وابسته است.

۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی

فرق بین ایمیل و جیمیل چیست؟

این روز ها برای هر کار اینترنتی نیاز به یک جیمیل  و یا ایمیل ارید ، خیلی از افراد شاید فق بین جیمیبل یا ایمیل را نشناشند   اگر شما هم  جزو این دسته از افراد هستید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب نیز همراه ما باشید .  در ادامه این مطلب ما قصد دارم تا  تفاوت های بین جیمیل و ایمیل را بررسی کنیم . بهتر است با یک مثال ساده، تفاوت ایمیل و جیمیل را توضیح دهیم. شخصی می‌خواهد با شما مکاتبه کند، طبیعتاً یک نامه برای شما می‌فرستد، نامه را در اداره پست تحویل داده و شما هم در منزل از نماینده اداره پست یا همان پستچی؛ نامه خود را تحویل می‌گیرید. در این مثال اداره پست یک خدمات دهنده است که خدمتش دریافت و تحویل دادن نامه‌هاست. پس ایمیل و جیمیل یکی نیستن! ایمیل میتونه توی هر سرویسی دریافت بشه، سرویس‌هایی مثل: یاهو، اوت‌لوک، جیمیل و... در ادامه بیشتر در مورد ان می خوانیم . 

 

تفاوت ایمیل مخصوص دامنه با ایمیل های عمومی

تفاوت ایمیل مخصوص دامنه شما با ایمیل های عمومی مثل gmail، yahoo، hotmail در این است که شما با ثبت دامنه و خرید سرویس هاستینگ، می توانید ایمیل مخصوص دامنه خود داشته باشید.

از دید دیگران داشتن یک ایمیل اختصاصی اعتبار خاصی برای شخص شما و کسب و کار شما خواهد داشت.

به طور مثال فرض کنید شما دامنه xyz.com را به ثبت می رسانید و نسبت به خرید سرویس هاست نیز اقدام می نمایید.

پس از فعال شدن سرویسها با ورود به کنترل پنل سرویس هاست، می توانید ایمیل های مخصوص به این دامنه را برای خود ایجاد کنید.

بطور مثال می توانید ایمیل rahimi@xyz.com و یا ایمیل support@xyz.com را بسازید و به مشتریان خود معرفی کنید.

 

تفاوت‌های ظاهری

در نگاه اول ویژگی‌های ظاهری خاصی به چشم می‌خورد که ازجمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    منو بالایی عریض‌تر، شامل پیوندهایی به دیگر برنامه‌های یاهو می‌شود که به‌صورت یک دکمه نمایش داده‌شده. دقیقاً همان چیزی که در جیمیل نیز موجود است.
    دکمه‌های مسنجر، مخاطبین، تقویم و نوت پد در سمت راست قرارگرفته همچنین دکمه تنظیمات نیز در این بخش قرار دارد.
    بخش ارسال ایمیل به شکل یک دکمه آبی‌رنگ بزرگ مشخص‌شده است.
    بخش Views به منو سمت چپ اضافه شده و دارای بخش‌های تصاویر، اسناد و گزینه‌های مختلف دیگر خواهد بود.
    همچنین به‌صورت کلی رابط کاربری بهبود پیداکرده و منظم‌تر شده است.

این تغییرات شاید زیاد به چشم نیاید اما درهرصورت سرویس ایمیل یاهو را ازنظر ظاهری مدرن کرده است و شما به‌سرعت می‌توانید تشخیص دهید که کدام نسخه را مورداستفاده قرار می‌دهید.


فرق بین ایمیل و جیمیل چیست؟
شرکت ها و یا افراد دیگری که می خواهند دامنه فعالیت خود را گسترش دهند استفاده از یک ایمیل اختصاصی بسیار حرفه ای تر و زیبنده تر است تا استفاده از سرویس های رایگان. حال اگر بخواهیم در مورد داشتن یک ایمیل شخصی و اختصاصی صحبت کنیم ، اولین قدم ثبت یک دامنه (Domian) است، در صورت عدم آشنایی با مراحل ثبت و خرید دامنه می توانید روی لینک ثبت دامنه در پارس دیتا کلیک کنید. برای داشتن اکانت ایمل تحت دامنه، لازم است که  سرویس میزبانی ایمیل متناسب با تعداد اکانت درخواستی خود را تهیه کنید. علاوه بر سرویس های میزبانی ایمیل که مشخصا برای میزبانی ایمیل ارائه می شوند شما می توانید از سرویس های میزبانی که یکی از امکاناتشان ایجاد ایمیل اکانت است استفاده کنید، برای مشاهده انواع سرویس های میزبانی به اینجا مراجعه کنید.

زمانی که دامنه اختصاصی خود را ثبت می کنید می توانید اسامی دلخواه خود را بدون محدودیت قبل از @ ایجاد نمایید. منظور از نداشتن محدودیت در واقع این است که دیگر نیاز نیست ببینید چه اسمی به شما پیشنهاد می شود و مجبور به انتخاب شوید، چون دامنه در مالکیت شماست، پس تعیین کننده اسم قبل از @ فقط شما خواهید بود.

به عنوان مثال :

ali@yourdomain.com

منظور از yourdomian همان دامنه ای است که به ثبت رسانده اید ، معمولاً در شرکت ها اسامی دامنه ، نام تجاری شرکت و یا هر عنوان دیگری نزدیک به نام شرکت می باشد.

علاوه بر اینکه دیگر می توانید آزادانه نام ایمیل خود را انتخاب نمایید، از تبلیغات آزار دهنده یا ایمیل های اسپم نیز به دور خواهید بود. در نظر داشته باشید، سروهای ارائه کننده ایمیل با توجه به پلن انتخابی، به شما فضایی اختصاص خواهند داد، بهتر است در ادامه به تنظیماتی که می توانید پس از تهیه این سرویس ها انجام دهید توجه فرمایید.

در این نوع خدمات معمولاً کاربران ، اکانت های خود را بر روی سیستم های شخصی و یا موبایل های خود تنظیم می کنند. این دو ایمیل از نوع POP3 و IMAP می باشند. در تنظیمات با استفاده از نوع POP3 هر گونه ایمیل دریافتی شما از روی سرور ارائه کننده خدمات ایمیل، دانلود شده و پس از دانلود از سرور حذف می شود. بدین ترتیب در این حالت تمامی ایمیل ها روی سیستم شما و در outlook قرار می گیرند و فضای میزبانی شما نیز خالی خواهد ماند.

آدرس ایمیل چیست ؟
آدرس ایمیل یا E-mail address (به فارسی سخت: رایانشانی) آدرس منحصربه‌فردی هست که برای ایمیل مشخص میشه.

ایمیل چیست | تفاوت ایمیل و جیمیل  

جیمیل چیست ؟
جی‌میل، یکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ایمیل ارائه می‌دهد.

نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی‌میل بود دارای حساب ایمیل شود و از خدمات آن استفاده کند.

جیمیل سامانه‌ای هست که سرویس ایمیل رو ارائه میده! جیمیل متعلق به شرکت گوگل هست و ایمیل‌هایی که توی جیمیل میسازید به این شکل هستن:

esm@gmail.com
 

۰۷ مهر ۰۰ ، ۱۱:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پریسا حسینی